Artemis Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2007 Helst gratis? :closedeyes: Har lett på nett, men enten er jeg blind eller usedvanlig dårlig til å lete... Noen anbefalinger? Det jeg har mest behov for er et program som kan redigere bildestørrelse, for har tilsynelatende ikke noe program på mac´en som kan gjøre dette... Sukk.
breton Skrevet 16. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 16. Oktober 2007 Gimp gjør dette og mer til, men har kanskje litt høy terskel til å begynne med (det er utviklet som et alternativ til photoshop).
hannemoe Skrevet 18. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2007 Ja, gimp er veldig bra! Her finner du den for mac: http://www.gimp.org/macintosh/
Artemis Skrevet 24. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Oktober 2007 Kan hende at jeg bare er usedvanlig treg i knotten, men jeg skjønte ikke helt hva jeg måtte gjøre for å laste ned programmet og å installere det på mac`en...
breton Skrevet 24. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2007 Det var det ikke så helt enkelt å finne ut av, nei, det er nesten så jeg er glad jeg ikke kjøpte mac <_< . Jeg tar alle mulige forbehold her fordi jeg ikke kjenner mac og ikke vet hvordan man installerer ting osv, men det ser ut til at du kan laste ned gimp her: http://mac.softpedia.com/get/DTP-Prepress/Gimpapp.shtml
Artemis Skrevet 27. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Oktober 2007 Takk for hjelpen, ble klokere på hva jeg lurte på, men så dukket det opp nye problemer <_< Blir gal her. Altså: Jeg laster ned gimp. Får opp melding om at jeg ikke kan bruke gimp før jeg har fått Apples´s X11. Jeg laster ned Apple´s X11 men får ikke lov til å installere det fordi jeg har nyere programvare på maskinen allerede. Argh! Hva gjør jeg nå da? Kunne ønske jeg var et datageni!
breton Skrevet 27. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 27. Oktober 2007 Beklager, det kan jeg ikke hjelpe deg med, aner ikke hva x11 gjør og hvorfor. Denne skal kunne kjøres fra minnebrikke, det pleier å bety at det ikke kreves de store installeringene: http://mac.softpedia.com/get/Graphics/Port...-Gimp-app.shtml
Artemis Skrevet 18. November 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 18. November 2007 Glemte helt å svare her, men hadde samme problemet med det siste programmet der også. Sukk, får se om jeg kan få snakket med noen som kan litt mac. Jeg VIL ha bilderedigeringsprogram...
Shilamon Skrevet 18. November 2007 Rapporter Skrevet 18. November 2007 Let opp en applebutikk med adobe studentpakke... Det gjorde jeg og fikk 5-6 adobe programmer + dreamweaver til litt over 2000 kr. En dyr pakke, men normalt ville jo dette kostet kanskje 20 000 (bare photoshop koster vel borti 6-7000?) Det funker iallefall kjempefint på min mac:)
Artemis Skrevet 18. November 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 18. November 2007 Uæææ. Det koster jo penger! :angel: Men, noen som vet om et av disse er brukbare? Adobe Lightroom 1.0 Adobe Photoshop Elements 4.0 Mac
breton Skrevet 18. November 2007 Rapporter Skrevet 18. November 2007 Photoshop elements er veldig bra, det er det jeg bruker selv. Lightroom er vel mer et slags "mørkerom" for digitale bilder, spesielt ifht konvertering av raw-filer. Jeg kan ikke så mye om det, men innbiller meg at det kanskje er litt på siden av dine behov. Photoshop elements er nok mer et allround-program. Det har redigeringsfunksjoner nesten tilsvarende photoshop, i tillegg har det gode muligheter for å katalogisere bildene. Men de koster vel også penger <_< .
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar