Jump to content
Hundesonen.no

Hvor lenge før noen andre kan passe valpen?

Theresesia

Recommended Posts

Vi får en liten valp snart (JUHUU endelig) og jeg har liksom tenkt at vi er hjemme med valpen den første uka før vi begynner å ta henne med steder. eller hvertfall de første 4-5 dagene da???

men så er jeg invitert på noe greier første helga, så jeg har avtalt med typen min så han skal være hjemme den helga så jeg kan dra bort lørdagn. også ringer han i dag og sier jobben skal ut den lørdagen. og da blir jeg ganske sur og spør om han vil at jeg skal droppe mine planer. men det vil han ikke. han bare lurer på om noen andre kan passe valpen. jeg tenker at valpen har vært hos oss i 7 dager og så skal noen andre passe den en kveld og natt, blir ikke det litt drøyt??? det er alt for tidelig vel? men for å si det sånn, familien min kommer jo fort til å bli kjent med henne da. første uka liksom. men allikevel, blir det ikke for tidelig at noen andre skal passe henne 7 dager etter atte vi henta a???

Hva om du tar henne med bort på besøk til de som event skal passe henne, slik at hun blir kjent med plassen/personene sammen med deg? Da blir det kanskje ikke så "skummelt" når lørdagen kommer?

Bare en tanke...har ikke hatt valpen vår mer enn ti dager vi heller, så vet ikke så mye mer jeg heller.

Er enig med Hemne her, det kan være smart :blink:

Men må bare si en ting, ikke får å være negativ, men ettersom du viste at valpen kommer snart, så hadde jeg takket nei til den invitasjonen, og valgt å være hjemme med valpen.

Min valp er nå 5 mnd, og jeg måtte være hjemme med henne mens typen dro til Rudskogen, det var kjipe greier, men jeg ville heller tilbringe tid sammens med den lille, så den ble trygg på meg, og de nye omgivelsene.

Det er jo også litt tungt for valpen den førtse uken, siden den ikke er sammens med sine søsken lengre, så for min del hadde det vært et enkelt valg.

Håper du finner ut av det.. :blink:

ja nå har det ordna seg. jeg sa at da ville jeg droppe mine planer heller og være hjemme med valpen, men da valgte heller typen å være hjemme. :blink: jeg synes heller ikke hun skal være hos noen andre etter kun 1 uke! det er bare den lørdagen jeg skal vekk. skal jo være hjemme ellers. men da er han hjemme den lørdagen :blink:

Evt. kunne du vel fått noen du kjenner og stoler på til å passe valpen hjemme hos deg til typen kom hjem?

Spørs litt hvordan valpen er også. Har hentet valp og hatt den hos dagmamma allerede etter et par dager jeg. Det gikk kjempegreit.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
  • Nylig opprettede emner

• Create New...