Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge før noen andre kan passe valpen?


Theresesia

Recommended Posts

Vi får en liten valp snart (JUHUU endelig) og jeg har liksom tenkt at vi er hjemme med valpen den første uka før vi begynner å ta henne med steder. eller hvertfall de første 4-5 dagene da???

men så er jeg invitert på noe greier første helga, så jeg har avtalt med typen min så han skal være hjemme den helga så jeg kan dra bort lørdagn. også ringer han i dag og sier jobben skal ut den lørdagen. og da blir jeg ganske sur og spør om han vil at jeg skal droppe mine planer. men det vil han ikke. han bare lurer på om noen andre kan passe valpen. jeg tenker at valpen har vært hos oss i 7 dager og så skal noen andre passe den en kveld og natt, blir ikke det litt drøyt??? det er alt for tidelig vel? men for å si det sånn, familien min kommer jo fort til å bli kjent med henne da. første uka liksom. men allikevel, blir det ikke for tidelig at noen andre skal passe henne 7 dager etter atte vi henta a???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du tar henne med bort på besøk til de som event skal passe henne, slik at hun blir kjent med plassen/personene sammen med deg? Da blir det kanskje ikke så "skummelt" når lørdagen kommer?

Bare en tanke...har ikke hatt valpen vår mer enn ti dager vi heller, så vet ikke så mye mer jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Hemne her, det kan være smart :blink:

Men må bare si en ting, ikke får å være negativ, men ettersom du viste at valpen kommer snart, så hadde jeg takket nei til den invitasjonen, og valgt å være hjemme med valpen.

Min valp er nå 5 mnd, og jeg måtte være hjemme med henne mens typen dro til Rudskogen, det var kjipe greier, men jeg ville heller tilbringe tid sammens med den lille, så den ble trygg på meg, og de nye omgivelsene.

Det er jo også litt tungt for valpen den førtse uken, siden den ikke er sammens med sine søsken lengre, så for min del hadde det vært et enkelt valg.

Håper du finner ut av det.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har det ordna seg. jeg sa at da ville jeg droppe mine planer heller og være hjemme med valpen, men da valgte heller typen å være hjemme. :blink: jeg synes heller ikke hun skal være hos noen andre etter kun 1 uke! det er bare den lørdagen jeg skal vekk. skal jo være hjemme ellers. men da er han hjemme den lørdagen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...