Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur for alle rogalendinger

giggi

Recommended Posts

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

OKI :) . Flere som KAN nå :D ???

Hvor vill folk. Jeg har et forslag ;) . Viss folk er interriserte, så går det ann å ta togen til Hellvik(?) og så er det en tursti som går helt til egersund. Har aldri gått den selv men.. Trur ikke det er en slik plass som man kan slippe hundene da :S .

Så tar man toget fra eigersund og heim igjen da :P

ellers så vet jeg om dalsnuten (fjell i sandnes en plass)

eller så vet om Ogna stranda og så borestranda, vikstranda, orrestranda..

Skrevet
Dalsnuten er jo knallfint, og sikkert ikke mye folk nå på seinhøsten!

Har en veninne som var der i helga, hun sa det samme :) Kan vi ikke ta turen dit da? :D

Skrevet

Må bare si det er fryktelig vanskelig for folk å komme seg dit om man ikke har bil eller noen som kan kjøre dem..... er laaangt å gå fra hovedveien...

Skrevet
Må bare si det er fryktelig vanskelig for folk å komme seg dit om man ikke har bil eller noen som kan kjøre dem..... er laaangt å gå fra hovedveien...

I så fall kan nok ikke jeg bli med til Dalsnuten..

Skrevet
I så fall kan nok ikke jeg bli med til Dalsnuten..

Tror det blir vanskelig for meg også..noen andre plasser da :)

Skrevet

Okei. Nå må me få fingen ud å få bestemt en plass å en dato. Kunne folk tenkt seg å komme her til Bryne da? Har et forslag: Vi går fra togstasjonen, langs frøylandsvannet, opp en grusveg og så opp til Tinghaug. Der kan vi slippe hundene. Men det er ikke det aller største området, men det er kjelver(jorder) på siden av.

Jeg vil jo helst finne en strand eller noe slikt da :lol: . Da kunne vi reist til ogna eller Brusand. Tror det går tog til brusand, men vet det går tog til ogna.

Skrevet

Jeg blir med til Brusand den 4november :lol: Eh, går det tog fra Stavanger dit eller? Hva klokke skal vi møtes?

Skrevet
jeg blir med :cry:

jah det går tog fra stavanger til brusand jeg fåreslår klokken 12 på brusand? :P

Weee :P Ser ut som det endelig blir treff da :P Kl 12på Brusand 4nov er jeg med på :P Skal vi møtes på togstasjonen da? Langt å gå?

Skrevet

tror det er greit og møtes på togstasjonen så alle finner frem=) tror ikke det er så langt og gå men skal finne det ut. men og gå fra hellvik til Egersund er også en veeeldig fin tur og gå, men er ikke akkurat en plass det er så veldig lurt og slippe hundene men det er lite folk som går der og en passe tur og gå :cry: kan det ikke være veldig kalt og guffent på brusan i disse dager? tenkte bare det blåsen en del der og hadde vært kjekt og gå en plass der det var litt koseligt og ikke en plass der det blåser og eg guffent? men jeg vet ikke var bare et forslag vi kan jo kanskje si det sont at hvis det er fint vær og blåser lite så går vi til brusan eller så går vi en annen plass`? bare et forslag

Skrevet
tror det er greit og møtes på togstasjonen så alle finner frem=) tror ikke det er så langt og gå men skal finne det ut. men og gå fra hellvik til Egersund er også en veeeldig fin tur og gå, men er ikke akkurat en plass det er så veldig lurt og slippe hundene men det er lite folk som går der og en passe tur og gå :P kan det ikke være veldig kalt og guffent på brusan i disse dager? tenkte bare det blåsen en del der og hadde vært kjekt og gå en plass der det var litt koseligt og ikke en plass der det blåser og eg guffent? men jeg vet ikke var bare et forslag vi kan jo kanskje si det sont at hvis det er fint vær og blåser lite så går vi til brusan eller så går vi en annen plass`? bare et forslag

Okei.. Lurt å ta på godt med klær... Så er det jo sanddyner som "skygger" for vinden :P ....

Skrevet

kan vi ikke bare si vi går til brusand uansett vær så får di som vil komme :rolleyes: men jeg kan finne ut ti toget går fra egersund så kan jo alle "egersunder" møtes og ta toger sammen!

Skrevet

Mhm.. Jeg kommer til å spør HVEM SOM KOMMER UANSETT, et par dager før den 4 :P . Slik at jeg ikke ender opp med å dukke opp der helt alene :unsure: .

Men da er det klart .... Det BLIR BRUSAND.

Skrevet
Mhm.. Jeg kommer til å spør HVEM SOM KOMMER UANSETT, et par dager før den 4 :P . Slik at jeg ikke ender opp med å dukke opp der helt alene :unsure: .

Men da er det klart .... Det BLIR BRUSAND.

Hvilken tid?

Jeg tar ikke toget.. Gidder ikke det..... :P

Det er Ogna Camping dere tenker, ikke sant? Det er jo Brusand..

Det må jo være like lett at all møtes på parkering plassen der...

Skrevet

Hmm.. Er ikke så kjent borti det der området... Så kann ikke folk bare møtes på togstasjonen... Og gå bort til Brusand(hvor lang er det dit fra togsstasjonen?) Og så kan de som eventuelt kjører eller noe, vente med kiosken. Så møtes alle ved kiosken etterpå eller no ??

Skrevet

Synes det hørtes smart ut..

Men hvor langt det er fra tog stasjonen til kiosken er jeg ikke sikker på..

Skal ut dit å gå tur nå på morgenkvisten, kan se om jeg finner det ut! :P

Skrevet

jeg tar toget fra egersund for mamma og pappa kunne ikke bli med så jeg tar toger som går fra Egersund 11.36 og er fremme på brusand 11.50 noen som vil være med og ta det toger? :poke:

kan vi ikke lage en liste over di som vil være med. kopier listen og skriv navnet deres unden :blink:

1.Arielle

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Skrevet

1.Arielle

2.Silje ( labbetussegutten=) ) - Kommer ganske sikkert, men vet ikke enda om jeg tar tog =)

3.Wigdis

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Skrevet
jaja jafal 3 til nå :poke: hehe reiner med jeg kommer med 2 hunder.

Hehe.. Tre er jo et lykketall da :rolleyes: . Jallefall bedre enn to :) ... :) . Men håper selvfølgelig på at det kommer flere :blink:

Edit: Dere to kommer vell i alle fall :) ??? Viss ikke, vær så snill å gi beskjed :P. Hvilket klokkeslett blir det til egentlig ???

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...