Gå til innhold
Hundesonen.no

Christen Lang og gordon på utstilling


Shilamon

Recommended Posts

Her kommer jeg da dettende( skrives det egentlig sånn) med et nytt sprøsmål. Noen som kjenner til Christen Lang og hva han vektlegger ved bedømmelse? Ser han skal dømme gr. 7 på Utstillingen til LOJFF som jeg vurderer å melde meg på. Kjekt å vite litt om han før vi drar:)

Lurer også på om noen vet om en god link som kan fortelle meg hvordan en gordon setter skal se ut på utstilling. Min lille krølltopp må bli kvitt litt av hode håret sitt, men det er nok mer som skal til før han er utstillings klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fortelle deg hva han ser etter hos hunden, sååå godt kjenner jeg han ikke. Men bare et lite tips han sa til meg, som han OGSÅ kikker etter: er å være ordentlig kledd, fremheve hunden med klærene. Dessuten godt sammarbeid med hunden er viktig.

Når det gjelder utseende på GS, har eg faktisk ikke peiling. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte pointeren for ham på NKK på Orre i fjor, og kikket på da han bedømte setterne. Det han kommenterte mest var kjønnspreg på hundene - spesielt hos setterne så tror ikke han liker 'snipete' hannhunder, brystkasse/-parti som skal være vel utviklet (på voksne hunder), veldig opptatt av overarmer (om de er steile eller ikke), hos setterne kommenterte han en del ganger at han ville ser mer/lengre pels. Det er det jeg kan huske nå i farta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...