Gå til innhold
Hundesonen.no

Håravfall


LeneC

Recommended Posts

Håper noen kan ha en formening om hva dette kan være..

Mine to hunder har i det siste mistet så mye hår at begge er så godt som nakne på brystet.

Hannen har i tillegg nesten ikke hår igjen på halsen fremme, og tispen er blitt svært bar på baken..

Er dette kun snakk om fôr eller kan det være andre årsaker?

Har nå gått over til hills c/d som er normal fôret fra veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror jeg rett og slett ville tatt dem med til veterinæren og fått dem sjekket begge to. Så mye håravfall på begge samtidig høres ikke ut som om noe som kommer fra fôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant ut av det... Men jeg finner det fremdeles besynderlig at to hunder får identisk reaksjon på et fôr... Og når dette viser seg, så ville jeg strengt tatt fjernet fôret jeg da :) Men hva sa veterinæren var grunnen til reaksjon da? Bortsett fra at det var fôret? Blir jo nysgjerrig siden du har fått beskjed om å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett tilsetningsstoff i det andre foret som hadde gitt ømtålelige hunder hudproblemer og pelstap.

Ikke veterinærforet.

Da jeg så at det falt såpass mye hår av mine stoppet jeg bruken av det andre foret umiddelbart og gikk over til c/d som jeg tidligere har brukt med suksess på hunder med ømfintlige mager og diverse.

Navn på det andre foret ønsker jeg ikke å oppgi, ettersom det selvfølgelig er mange andre som tåler det svært godt.

Men det var ikke ett butikk fôr, slik at det er sagt. Jeg gidder ikke ha på meg at jeg skal ha fôret på dårlig kvalitet.

Så nå får jeg se om ikke det retter seg etter fôrskifte, og dersom det ikke gjør det selvfølgelig høre med vetten igjen.

Satt bare inn ett lite spørsmål her, for å høre om det var noen som hadde hatt liknende problem med sine hunder for å være litt forberedt på hva jeg kunne få høre fra vetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...