Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleksvest

Recommended Posts

Endelig har jeg funnet en refleksvest som sitter som den skal, og som ikke løsner under turen !!

Refleksvesten festes med stropper med hurtiglås rundt hals, bryst og buk. Stroppene er justerbare, og dekkenet kan vaskes på 30 grader :):P:P Det kommer i 4 forskjellige størrelser, er "bruksanvisning" på hvordan du skal måle hunden for å finne riktig størrelse.

Fikk dekkenet i posten i dag og er virkelig fornøyd. Hadde bestilt et i den minste størrelsen til valpen min, og et til rottwailern til veninna mi. Prøvde det på rottwailern (siden jeg ikke har fått valpen ennå) og det satt som støpt, løsnet ikke, og holdt seg på plass. Det satt like fint etter vilter lek med en annen hund til og med ;) juhuuu :P

Anbefales på det sterkeste, det er å finne på http://zoosupply.com (ligger under Hund - sikkerhet)

Prøvde å laste opp bilde, men det gikk ikke - men bilde og info ligger inne på nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sjelden jeg vasket de forrige refleksvestene jeg hadde - så var liksom ikke det som var det O`store med denne refleksvesten altså. Hovedproblemet har alltid vært at de aldri har sitti ordentlig på bikkja, de gled av X-antall ganger i løpet av turen, falt av under lek med andre hunder, hang fast i terrenget osv! Men denne refleksvesten er jo bare genial, den har jo feste rundt hals, bryst og buk, også ligger den fint over ryggen !

;):P I love it :P:P (litt utrolig at en liten refleksvest kan gjøre en så lykkelig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hooks.no

Har også et refleksdekken, dette har vi i til begge hundene i dette huset og det er vi veldig fornøy dmed. Sitter godt og for den motebevisste: så ser det bra ut:P

Hvis det er det gule, med reflekspotemerke, som festes med borrelås rundt bryst og buk (eneste jeg fant på siden du nevnte) - så har jeg prøvd det... og var veldig misfornøyd med det - borrelåsen satt dårlig, dekkenet skled frem og tilbake, satt mer på siden av hunden enn over ryggen + at jeg hang seg fast i terrenget og falt av. Borrelåsen ble utrolig dårlig etter hvert - så den holdt ikke til mitt bruk. Er bra du er fornøyd med den- men jeg holder en knapp på den fra zoosupply - er fortsatt like begeistret for den :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to gode refleksvester til simba og nana som jeg kjøpte på en dyrebutikk, veldig fornøyd egentlig.

men var innom nille en dag der fant jeg refleksvester til hund! Kjøpte fem stk, hehe, hadde til og med str til loppa der.. og de er jeg veeeldig fornøyd med, de er kjempe gode og sitter knall bra på mine tre. i tillegg var de veldig billige, 20kr pr. stk. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...