Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleksvest

Recommended Posts

Skrevet

Endelig har jeg funnet en refleksvest som sitter som den skal, og som ikke løsner under turen !!

Refleksvesten festes med stropper med hurtiglås rundt hals, bryst og buk. Stroppene er justerbare, og dekkenet kan vaskes på 30 grader :):P:P Det kommer i 4 forskjellige størrelser, er "bruksanvisning" på hvordan du skal måle hunden for å finne riktig størrelse.

Fikk dekkenet i posten i dag og er virkelig fornøyd. Hadde bestilt et i den minste størrelsen til valpen min, og et til rottwailern til veninna mi. Prøvde det på rottwailern (siden jeg ikke har fått valpen ennå) og det satt som støpt, løsnet ikke, og holdt seg på plass. Det satt like fint etter vilter lek med en annen hund til og med ;) juhuuu :P

Anbefales på det sterkeste, det er å finne på http://zoosupply.com (ligger under Hund - sikkerhet)

Prøvde å laste opp bilde, men det gikk ikke - men bilde og info ligger inne på nettsiden.

Skrevet

Var sjelden jeg vasket de forrige refleksvestene jeg hadde - så var liksom ikke det som var det O`store med denne refleksvesten altså. Hovedproblemet har alltid vært at de aldri har sitti ordentlig på bikkja, de gled av X-antall ganger i løpet av turen, falt av under lek med andre hunder, hang fast i terrenget osv! Men denne refleksvesten er jo bare genial, den har jo feste rundt hals, bryst og buk, også ligger den fint over ryggen !

;):P I love it :P:P (litt utrolig at en liten refleksvest kan gjøre en så lykkelig :) )

Skrevet

Så fin den så ut! :) Sliter alltid med at refleksvesten blåser opp bak, så denne tror jeg det kan være verdt å prøve. Skal rett hjem og måle bikkjedyret i morgen, for da kommer lønninga!

Skrevet
http://www.hooks.no

Har også et refleksdekken, dette har vi i til begge hundene i dette huset og det er vi veldig fornøy dmed. Sitter godt og for den motebevisste: så ser det bra ut:P

Hvis det er det gule, med reflekspotemerke, som festes med borrelås rundt bryst og buk (eneste jeg fant på siden du nevnte) - så har jeg prøvd det... og var veldig misfornøyd med det - borrelåsen satt dårlig, dekkenet skled frem og tilbake, satt mer på siden av hunden enn over ryggen + at jeg hang seg fast i terrenget og falt av. Borrelåsen ble utrolig dårlig etter hvert - så den holdt ikke til mitt bruk. Er bra du er fornøyd med den- men jeg holder en knapp på den fra zoosupply - er fortsatt like begeistret for den :icon_redface:

Skrevet

har to gode refleksvester til simba og nana som jeg kjøpte på en dyrebutikk, veldig fornøyd egentlig.

men var innom nille en dag der fant jeg refleksvester til hund! Kjøpte fem stk, hehe, hadde til og med str til loppa der.. og de er jeg veeeldig fornøyd med, de er kjempe gode og sitter knall bra på mine tre. i tillegg var de veldig billige, 20kr pr. stk. :icon_redface:

• 2 weeks later...
Skrevet
Vi har faktisk de gule dekknene på Liertoppen. Det er de samme som zoosupply har.

Supert :lol: Da kan jeg ta turen opp til dere, mye koseligere det enn å bestille via nett :D Kommer nok opp en tur til dere når Ella har kommet i hus :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...