Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere er best med valper?

Carro92

Recommended Posts

Skrevet

Det beste med valper er de to første ukene med spennende sosialisering og miljøtrening. Og det at man hele tiden vet at valpetiden bare er en periode, valpebiting, renslighetsproblemer og alt går over- når de er voksne kan vi ikke lene oss på den støtten lenger iallefall.

Skrevet
Valpemagen, valpelukten og det søte uskyldige uttrykket :P

.....og at de blir voksne :P

Må jo ikke glemme de søte små myke labbene (som er litt for store til kroppen-tenker da på golden valper) :P

Jeg eeeelsker valper :P ... De er så søte små, myke og dufter så godt.. Så skal de alltd utforske alt :rolleyes: . De er bare noen herlige vesner... Så venter du i spening for å se hvordan dem utvikler seg :P

Ikke de at jeg har hatt så mange valper da :unsure::P :P

Skrevet

Alt! At de er så enormt søte! Hehe, at de skal oppleve så mye, nyskjerrigheten, valpelukta, at de er så utrolig herlige :blink:

Hehe... er litt valpesuk for tiden kjenner jeg...

Skrevet
Ja, som overskriften sier, hva syns dere er best med valper?

Det jeg syns er best ved valper er den søte "valpelukten"

Hvalpelukten ER god, bortsett fra det , så er det beste med hvalper at de blir fort voksne! ( imotsentning til menneskebarn.) :blink:

Skrevet

At de er så søte at man bare må le av 96% av alle tingene de gjør... De resterende prosentene kan man bruke til å bli irritert. :rolleyes: At de lærer seg hva latter betyr så raskt, og hvordan de reagerer når du ler av dem.. Hvordan de ser undrende på deg når du prater til dem, når de skakker på hodet og det ser ut som de pønsker hardt på hva det er vi sier til dem. Når de vil leke og iallefall ikke sove, og får deg opp tidligere enn du vanligvis ville stått opp og drar ut på oppdagelsesferd en ny plass, når været er fint og man kommer hjem med en sliten og fornøyd valp som sovner en rar plass i stua, helst i ei rar stilling. :kiss: Jeg kunne forstsatt i det uendelige! Men hadde vi hatt en tråd på hva som er verst med valper så hadde jeg nok kommet på noen setninger der og. :D

• 4 weeks later...
Skrevet
Ellers er valper noe herk egentlig. Gleder meg alltid bare til de blir voksne jeg.

Litt enig der. men Så lukter de ikke godt. rar lukt på bebyer og valper. Men så er det herlige myke potene, nakne magen og alt det rare de gjør. men jeg GLEEEDER meg til Mico Vokser opp. :icon_fun:

Skrevet

Åh det er så mye!

- Måten de vakler fremover på ustø bein

- Marsjerer skikkelig med frembeina

- De små bjeffe/knurre lydene når de leker

- Den deilige dunete pelsen som tover seg fortere enn en får sukk for seg

- Bittesmå rue valpetunger

- Tjukke,myke valpemager

- Måten de bare ELSKER å få suss på

VALPESYYYYK......!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...