Gå til innhold
Hundesonen.no

what- 13000 for en chihuahua blanding

Cathrine og Killja

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å irritere meg over pris andre betaler for hundene sine, jeg... Hva med de som kjøper kjempedyre rasehunder fra f.eks. utlandet, bare for å finne ut at den er steril - har HD, eller annet som gjør at den ikke kan "brukes"?

Om valpen koster 3.000 eller 13.000 er fakstisk ikke så utrolig viktig, da.. Hvis 3.000,- valpen brekker et ben, trenger en operasjon, har fôrallergi og må på diettfôr, tygger istykker noe veldig mye som valp, etc - vips er de like dyre...

Så prisen valpen koster i kjøpsøyeblikket er bare en bitteliten del av det hunden kommer til å koste eieren i livet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å irritere meg over pris andre betaler for hundene sine, jeg... Hva med de som kjøper kjempedyre rasehunder fra f.eks. utlandet, bare for å finne ut at den er steril - har HD, eller annet som gjør at den ikke kan "brukes"?

Om valpen koster 3.000 eller 13.000 er fakstisk ikke så utrolig viktig, da.. Hvis 3.000,- valpen brekker et ben, trenger en operasjon, har fôrallergi og må på diettfôr, tygger istykker noe veldig mye som valp, etc - vips er de like dyre...

Så prisen valpen koster i kjøpsøyeblikket er bare en bitteliten del av det hunden kommer til å koste eieren i livet.

For meg er heller ikke utgiftene til eier så himla viktig. Det er heller overskuddet "oppdretter" sitter igjen med. Når man sitter igjen med en solid slump med penger, tror jeg det gir mersmak. Så er det å sette igang igjen et år etterpå. Og året etterpå. Og et halvår etter der igjen. Vips så har vi USA gående med sine designer breeds, puggles, yorkiepoos, shitpoos og whatnot. Det har jeg noe imot, og derfor synes jeg ikke det er helt greit å selge blandingshunder til tretten lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...