Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp av kreative sjeler


Guest Gråtass

Recommended Posts

Som overskriften sier så trenger jeg hjelp til å finne på navn til mitt firma. Vi holder hundekurs innenfor lydighet og bruks. Jeg leier meg stort sett ut til komersielle hundeskoler eller hundeklubber, noe til privat personer.

Jeg ønsker meg ett "catchy" navn på norsk som ikke er "fido's hundeskole". Heller ett uttrykk eller begrep.. En vri på ett kjent slagord, hva som helst som er litt anderledes..

Noen kreative sjeler der ute som kan hjelpe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spørsmål; tenkt å registrere firmaet som et foretak i Brønnøysund?

I så fall er det slik, så vidt jeg vet, at om det blir et enkeltmannsforetak må navnet ditt være en del av firma navnet. Om ikke du har tenkt å gjøre det slik, så er det jo bare for alle å slippe kreativiteten helt fri:)

Forresten, lyst til å si litt emr om hva firmaet er? er det deg som privat person som holder kurs? men tilbyr deg å gjøre det for klubber? eller misforsto jeg den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mad Dog Training camp/Boot camp"

"Hunderiet"

"Two Dogs" (inspirert av at det snart er helg :) )

Apropos brønnøysund: ja, du må ha etternavnet i det offisielle navnet som blir stående som hovednavn i registeret, men det er fullt mulig å ha et annet bruksnavn. Dette blir også registrert, og organisasjonsnummeret gjelder også for dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig ute etter flinke instruktører til å holde helgekurs i vår klubb. Og det er min jobb å skaffe dem. Puuh ikke helt enkelt bestandig. Kan du ikke fortelle litt mer om type kurs, metoder og priser? Neste kurs i vår klubb blir til våren. Send meg gjerne en pm hvis du er intr. da.

Så til tankearbeidet: Hva med noe som illustrerer øvelsene? Lp-hjelpen, slakk line.

Eller noe om belønning: Forsterkeren hundeskole, lykkelig og lydig.

Huff nei dette ble visst bare tull. Har ikke kreativdagen i dag.

Jeg synes nicket ditt er fint og jeg da.

Gråtass hundeskole.

Litt mer tull: En venn av oss ler bestandig godmodig av oss når vi trener. Han kaller hundene våre bare dekksittstågå. Det var vel et fint navn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Kanskje ikke gråtass er så ille.. Jeg har tenkt litt på det, men følte at det kanskje ble begrenset i forhold til hunderaser. Tror at jeg kun trener elghunder :) Hihi..

Det er viktig for meg å ha et norsk navn.. Det må være inkluderende. Jeg er rett og slett litt lei alle disse "hundeskole" navnene. Det trenger ikke nødvendigvis å være hund i navnet engang, hvis det bare er illustrerende nok..

Ja jeg er kravstor og lite kreativ selv :rolleyes: ..

Tusen takk for innspill jeg tar gjerne i mot flere.

Shilamon: Ja jeg instruerer på kurs som klubber eller hundeskoler setter opp og organiserer. Jeg har alt i fra valper/nybegynnere til konkurranserettede kurs innen lydighet. Jeg har også noen privattimer. Det blir ett enkeltpersonsforetak, som Linnkr sier med navnet mitt i det registrerte navnet hos Brønnøysundregisteret, men ikke i "daglig" bruk.

Belle: Jeg sender deg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...