Gå til innhold
Hundesonen.no

En hund som man mistenker for å være farlig

Inustaff

Recommended Posts

Dette var veldig trist og høre ! Jeg vet jo hvem du er .Visste ikke han var slik!

Marco hadde ikke dårlig gemytt,og han kom ifra ei som hadde hatt rasen før og er hundeflink og kjekk dame.

Balder,en kullbror, har ikke dårlig gemytt,og han bor i samme by sammen med en familie.

Hugo omplassert-dårlig gemytt

og tydeligvis Bob -omplassert med dårlig gemytt.

Nå vet ikke jeg hvilke eiere Bob har hatt før,men Hugos 3 forrige har etter hva omplasseringen sa ikke vært helt gode!

Det er egentlig en kjennsgjerning at napper er dårlige omplaserings kandidater!

Det er ikke vits å ta sjangser!

Jeg tror han som solgte dem har vært for naiv med hvem han solgte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff to av de aller tidligste neoene i Norge, det er mange år siden nå, og vedkommende som eide dem fortalte at særlig den ene var veldig vaktsom - kona hans skulle inn fra hagen, hun stod i sollyset, hunden fikk ikke umiddelbart ferten av hvem det var, og skremte nærmest livet av henne, som hadde hatt med hunden å gjøre like mye som mannen.

Hva er "dårlig gemytt" - og hva er avlen? Som vi har diskutert tidligere med amstaff og pitbull: Med mindre man ikke bevisst avler VEKK den bagasjen ulike raser har med seg fra opprinnelig bruk/tidligere tider, så kan ting ligge der selv om de faktisk ikke brukes til dette lenger.

Hva med mentaltesting? Hva med å ta med noen av disse hundene opp til for eksempel Terje Østlie, og se hva "dommen" er? Kanskje det ER en hund for spesialister, eller kanskje noen linjer er "dårligere" enn andre - altså skarpere, skarp som i "reagerer brått og heftig på ting"? Kanskje det ikke ER hundeeierne det hele ligger på, bare det at når en slik hund kommer til eiere som forventer en "normal hund", så har rasen ting med seg som gjør at det blir verre enn om de hadde vært en annen type hund avlet for annet formål?

Det er trist å lese, det er flotte hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jammen respekt av det valget du har gjort, skulle ønske flere var som deg.

Kjenner til en omplassert blandingshund med et ekstremt forsvar som ikke burde vært omplassert, bedre om den hadde blitt avlivet, denne hunden skal trenes opp til å bli redningshund. Vet ikke helt om jeg liker tankegangen til denne hundeeieren, men det går jo utover hunden om det skulle skje noe, men sånn tenker ikke denne eieren; dessverre.

Jeg har selv ei tispe som er veldig myk og forsiktig, jeg har bestemt at det ikke skal avles på henne for det gagner ikke rasen å føre dette videre, hun finnes ikke agressiv, ikke tendenser til det heller, men det er et valg jeg har tatt med tanken på rasens utvikling videre.

Jeg har bare møtt forståelse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...