Gå til innhold
Hundesonen.no

En hund som man mistenker for å være farlig


Inustaff

Recommended Posts

Dette var veldig trist og høre ! Jeg vet jo hvem du er .Visste ikke han var slik!

Marco hadde ikke dårlig gemytt,og han kom ifra ei som hadde hatt rasen før og er hundeflink og kjekk dame.

Balder,en kullbror, har ikke dårlig gemytt,og han bor i samme by sammen med en familie.

Hugo omplassert-dårlig gemytt

og tydeligvis Bob -omplassert med dårlig gemytt.

Nå vet ikke jeg hvilke eiere Bob har hatt før,men Hugos 3 forrige har etter hva omplasseringen sa ikke vært helt gode!

Det er egentlig en kjennsgjerning at napper er dårlige omplaserings kandidater!

Det er ikke vits å ta sjangser!

Jeg tror han som solgte dem har vært for naiv med hvem han solgte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff to av de aller tidligste neoene i Norge, det er mange år siden nå, og vedkommende som eide dem fortalte at særlig den ene var veldig vaktsom - kona hans skulle inn fra hagen, hun stod i sollyset, hunden fikk ikke umiddelbart ferten av hvem det var, og skremte nærmest livet av henne, som hadde hatt med hunden å gjøre like mye som mannen.

Hva er "dårlig gemytt" - og hva er avlen? Som vi har diskutert tidligere med amstaff og pitbull: Med mindre man ikke bevisst avler VEKK den bagasjen ulike raser har med seg fra opprinnelig bruk/tidligere tider, så kan ting ligge der selv om de faktisk ikke brukes til dette lenger.

Hva med mentaltesting? Hva med å ta med noen av disse hundene opp til for eksempel Terje Østlie, og se hva "dommen" er? Kanskje det ER en hund for spesialister, eller kanskje noen linjer er "dårligere" enn andre - altså skarpere, skarp som i "reagerer brått og heftig på ting"? Kanskje det ikke ER hundeeierne det hele ligger på, bare det at når en slik hund kommer til eiere som forventer en "normal hund", så har rasen ting med seg som gjør at det blir verre enn om de hadde vært en annen type hund avlet for annet formål?

Det er trist å lese, det er flotte hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jammen respekt av det valget du har gjort, skulle ønske flere var som deg.

Kjenner til en omplassert blandingshund med et ekstremt forsvar som ikke burde vært omplassert, bedre om den hadde blitt avlivet, denne hunden skal trenes opp til å bli redningshund. Vet ikke helt om jeg liker tankegangen til denne hundeeieren, men det går jo utover hunden om det skulle skje noe, men sånn tenker ikke denne eieren; dessverre.

Jeg har selv ei tispe som er veldig myk og forsiktig, jeg har bestemt at det ikke skal avles på henne for det gagner ikke rasen å føre dette videre, hun finnes ikke agressiv, ikke tendenser til det heller, men det er et valg jeg har tatt med tanken på rasens utvikling videre.

Jeg har bare møtt forståelse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...