Gå til innhold
Hundesonen.no

Våre katter


hardrocker

Recommended Posts

Som ny bruker vil jeg gjerne presentere dyrene våre.

Først somaliene:

Arietta:

Arietta.jpg

Berenike:

Berenike.jpg

Hera:

Hera.jpg

Herman:

Herman.jpg

Huskatta vår, Ludde:

Ludde.jpg

Golden Retrieveren Tarzan:

Tarzan.jpg

I tillegg har vi 3 nydelige små Somali-unger for tida:

B-kull.jpg

Som ekstra bonus legger jeg med et bilde av mine kjære basser, selv om de neppe kan kalles dyr - ihvertfall ikke som i "animals", hehe :)

MyBasses.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå søte somalikatter :P Kunne du fortalt litt om den rasen? Det er en av rasene jeg vurderer når jeg skal kjøpe katt :)

Klart det! Min kjære samboer har lagd ei glimrende hjemmeside full av info, og det du ikke får svar på der, svarer jeg gjerne på her eller på mail om du ønsker det. Men litt om rasen:

Somalien er herlig, sosial og leken. De er alltid runt beina våre, og kommer gjerne på fanget om man sitter med data, ser tv, e.l. Jeg har reist med både bil, buss og fly med kattunge, og de er veldig rolige å fine å ha med på tur og. Lille Antonio som vi nylig solgte til ny eier i Oslo, var med meg og broren min på biltur ei stund før han skulle reise, og sovnet i bagen omtrent med en gang vi kjørte, hehe. Trygge, rolige katter, mao. De liker godt å være ute, og kan være ganske brutale mot mus og fugler, hehe. Men inne er de helt fantastisk! Jeg har hatt SÅ mange koselige stunder med kattene våre, og det hender ikke at jeg setter meg i sofan for å se film e.l. uten at minst en Somali hopper opp på fanget og vil ha kos. Når vi sover, ligger de gjerne i senga ilag med oss, og lille Arietta kommer og sleiker oss på nesa til vi våkner når hun er lei av at vi sover. Har dessuten aldri opplevd en katterase som maler så kraftig som Somalien! Rett og slett perfekte katter!

Mer om rasen her: http://home.online.no/~alaeitrh/lgbilder.cfm

og les gjerne mer, samt se mer bilder, på www.codas.tk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med 6 basser? Man kan jo bare spelle på en om gangen.

Hehe, forskejellige basser til forskjellig bruk vettu :P

Forskjellig antall strenger, forskjellig stemming, forskjellig lyd, og selvfølgelig forskjellig utseende. LITT utstyrsfreak må man også være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare meg som har i overkant mange pusekatter nei *flir* Jeg føler ofte at jeg har altfor mange men ingen å miste :cool:

Berenike var absolutt nydelig! :)

Ja fantastisk nydelig katt! Blå Somali. Hun kommer til å få særdeles vakre barn når hun blir gammel nok til å parres, det er jeg hellig overbevist om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et spørsmål: jeg ser dere stiller ut kattene..Hvordan i alle dager får dere de til å trives på en utstilling? Vet at ingen av mine 5 ville vært komfortable i den settingen om jeg så hadde dratt de med fra de var små. De er og blir sære og egenrådige og de liker ikke for mye oppstyr. Hadde jeg dratt de med nå hadde de lagd kattemat av dommeren :)

Katteutstillinger har alltid forundret meg litt egentlig :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et spørsmål: jeg ser dere stiller ut kattene..Hvordan i alle dager får dere de til å trives på en utstilling? Vet at ingen av mine 5 ville vært komfortable i den settingen om jeg så hadde dratt de med fra de var små. De er og blir sære og egenrådige og de liker ikke for mye oppstyr. Hadde jeg dratt de med nå hadde de lagd kattemat av dommeren ;)

Katteutstillinger har alltid forundret meg litt egentlig :cool:

Hehe, har alltid forundret meg og, for å være ærlig, men våre katter trives nå engang der. De er helt rolige, og slapper godt av i burene, og lar dommeren løfte og styre med dem. De er svært så rolige, faktisk. Tok med Ludde på utstilling i fjor sommer, men han mistrivdes voldsomt. Slo etter dommeren, og freste og klorte. Så mulig det er Somalien som er bedre skikka til sånne settinger enn huskatta, ikke vet jeg, men Somaliene våre er bare kos å ha med på utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, metalfolk & pusekatter hører sammen \m/

Syyyykt fine bilder av pusene, vi skal skaffe oss 2 til nå (har 2 fra før av), godt å se at det er flere som ser fordelene med kos og godt selskap! Vennene våre sier at vi er gale som skal ha 4 katter, men, vi har både hjerterom, husrom (god plass!) og kattedør :cool:

Her er de to små som skal flytte inn bare vi blir ferdige med å pusse opp (forhåpentligvis innen 1 mnd):

Slayer:

post-1550-1190703317_thumb.jpg

Sheela:

post-1550-1190703308_thumb.jpg

Her leker de små:

post-1550-1190703322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, metalfolk & pusekatter hører sammen \m/

Syyyykt fine bilder av pusene, vi skal skaffe oss 2 til nå (har 2 fra før av), godt å se at det er flere som ser fordelene med kos og godt selskap! Vennene våre sier at vi er gale som skal ha 4 katter, men, vi har både hjerterom, husrom (god plass!) og kattedør :)

Hehe, så sant så sant! ;)

Der det er hjerterom er det alltid husrom ;)

Søte katter du har, og en pus som heter Slayer er det jo dønn umulig å ikke falle for :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...