Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke fisker har du?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

54 liters selskapsakvarie (:

Vurderer og kjøpe en 100 liters når det blir plass...

9 neontetra

2 boviliansk sommerfuglciklider

3 kuhliiåler

1 gullgurami

1 kyssegurami

2 pansermaller

1 golden spotted pleco

• 2 months later...
Skrevet

Har et 120 liter med sandbunn og masse røtter og gjemmesteder:

10 sebrafisk

5 siamesere

4 ancistrus

4 prakt botia

1 black ghost

Sebrafiskene mine har vel nådd maksimal størrelse sånn nesten, mens de andre fiskene mine er "bare bebier".

En del av fiskene mine vil etterhvert ikke ha stor nok plass i akvarie mitt, så ha planer om å avansere til større når den tid kommer (eller gi dem vekk å starte med andre fisketyper). Jeg har veldig lyst til å lage et eget stort akvarie til Black Ghosten, har blitt helt sjarmert av denne fisken. Min er ikke kjønnsmoden enda, er veldig liten, så kanskje derfor jeg bare har sett dens fine side. Spiser fra hånden min, og er veldig rolig. Ligger inni hulen sin hele tiden, og svømmer like mye baklengs som forlengs :icon_redface:

Skrevet

Har et 180 liters kar med:

2 små scalarer

Ca 30 kardinaltetra

1 sort neontetra

3 Pakistanbotia

2 Ancistrus

5 Corydoras

2 SAE

1 el 2 Ottocinclus

Et rolig og "avslappende" akvarium, uten alt for mye "svisjing" rundtomkring..

Jobber aktivt med å få vekk sorte trådalger, men det blir da litt bedre for hver uke...

Susanne

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg tror jeg har svart tidligere i tråden, men har endret besetningen nå:

110 l: Guyana-biotop

18 x glødebåndtetra - hemigrammus erythrozonus

2 x nøkkelhullciklide - cleithracara maronii

(Kommer snart en stripet sjokolademalle - platydoras costatus)

65 l: Rio Meta-biotop

Et par macmasters dvergciklide - apistogramma macmasteri

(som forøvrig leker og yngler jevnlig! :lol: )

28 l: Rio Madeira-biotop

5 stk. VF pygmepansermalle - corydoras pygmaeus

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har hatt fisker før, og vil gjerne ha mer igjen :wub: Men jeg har ikke så stor akvarium.. Noe som vet noen fisker som går godt i lag og ikke trenger så stor plass ? Jeg vil også ha en slikk "veirydder" (stygge:P) som spier snegler ol, noen som vet om noen kjekke fisker som går ilag med de?

Skrevet
Vi har et veldig lite akvarie(17-20 liter,tror jeg)

Der har vi to guppy, seks neon tetra og ei malle :-)

:wub: Jeg håper virkelig at du tar feil ang literene, for det er ALTFOR liten plass til alle de fiskene!!

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har ett 80 liters akvarium med

3 sverdhaler

1 molly (skal kjøpe 2 til)

1 algespiser (Skal kjøpe 1 til)

1 Pansemalle (Skal kjøpe 1 til)

Har for øyeblikket steinbunn men skal bytte til sandbunn.

Skrevet
Jeg har ett 80 liters akvarium med

3 sverdhaler

1 molly (skal kjøpe 2 til)

1 algespiser (Skal kjøpe 1 til)

1 Pansemalle (Skal kjøpe 1 til)

Har for øyeblikket steinbunn men skal bytte til sandbunn.

Pansermalle er en stim/gruppefisk som absolutt bør være minst 5-6 stk. sammen. Så jeg ville satset på minst 4 stk. til :lol:
Skrevet
Pansermalle er en stim/gruppefisk som absolutt bør være minst 5-6 stk. sammen. Så jeg ville satset på minst 4 stk. til :lol:

Oki...tusen takk ;)

• 2 months later...
Skrevet
Jeg har 1 akvarie, 70liters!

Og fiskene jeg har er:

- skjørtetetra (1 stk, men skal kjøpte fler etterhvert)

- neontetra (12)

- black tetra (3)

- platy (5)

- corydoras (2)

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2)

- guppyhann (1)

Jeg har et 60liters akvarium og oppi der har jeg :

- Neontetra (5)

- Malle (1)

- GolfGullfisk (2) (Tror det kalles det.. :lol: )

- Praktpotsia (2)

Ønsker meg noen Platyer, fortelle meg litt ? :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...