Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke fisker har du?


Baby

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har et 120 liter med sandbunn og masse røtter og gjemmesteder:

10 sebrafisk

5 siamesere

4 ancistrus

4 prakt botia

1 black ghost

Sebrafiskene mine har vel nådd maksimal størrelse sånn nesten, mens de andre fiskene mine er "bare bebier".

En del av fiskene mine vil etterhvert ikke ha stor nok plass i akvarie mitt, så ha planer om å avansere til større når den tid kommer (eller gi dem vekk å starte med andre fisketyper). Jeg har veldig lyst til å lage et eget stort akvarie til Black Ghosten, har blitt helt sjarmert av denne fisken. Min er ikke kjønnsmoden enda, er veldig liten, så kanskje derfor jeg bare har sett dens fine side. Spiser fra hånden min, og er veldig rolig. Ligger inni hulen sin hele tiden, og svømmer like mye baklengs som forlengs :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et 180 liters kar med:

2 små scalarer

Ca 30 kardinaltetra

1 sort neontetra

3 Pakistanbotia

2 Ancistrus

5 Corydoras

2 SAE

1 el 2 Ottocinclus

Et rolig og "avslappende" akvarium, uten alt for mye "svisjing" rundtomkring..

Jobber aktivt med å få vekk sorte trådalger, men det blir da litt bedre for hver uke...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror jeg har svart tidligere i tråden, men har endret besetningen nå:

110 l: Guyana-biotop

18 x glødebåndtetra - hemigrammus erythrozonus

2 x nøkkelhullciklide - cleithracara maronii

(Kommer snart en stripet sjokolademalle - platydoras costatus)

65 l: Rio Meta-biotop

Et par macmasters dvergciklide - apistogramma macmasteri

(som forøvrig leker og yngler jevnlig! :lol: )

28 l: Rio Madeira-biotop

5 stk. VF pygmepansermalle - corydoras pygmaeus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har hatt fisker før, og vil gjerne ha mer igjen :wub: Men jeg har ikke så stor akvarium.. Noe som vet noen fisker som går godt i lag og ikke trenger så stor plass ? Jeg vil også ha en slikk "veirydder" (stygge:P) som spier snegler ol, noen som vet om noen kjekke fisker som går ilag med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et veldig lite akvarie(17-20 liter,tror jeg)

Der har vi to guppy, seks neon tetra og ei malle :-)

:wub: Jeg håper virkelig at du tar feil ang literene, for det er ALTFOR liten plass til alle de fiskene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg har ett 80 liters akvarium med

3 sverdhaler

1 molly (skal kjøpe 2 til)

1 algespiser (Skal kjøpe 1 til)

1 Pansemalle (Skal kjøpe 1 til)

Har for øyeblikket steinbunn men skal bytte til sandbunn.

Pansermalle er en stim/gruppefisk som absolutt bør være minst 5-6 stk. sammen. Så jeg ville satset på minst 4 stk. til :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jeg har 1 akvarie, 70liters!

Og fiskene jeg har er:

- skjørtetetra (1 stk, men skal kjøpte fler etterhvert)

- neontetra (12)

- black tetra (3)

- platy (5)

- corydoras (2)

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2)

- guppyhann (1)

Jeg har et 60liters akvarium og oppi der har jeg :

- Neontetra (5)

- Malle (1)

- GolfGullfisk (2) (Tror det kalles det.. :lol: )

- Praktpotsia (2)

Ønsker meg noen Platyer, fortelle meg litt ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...