Gå til innhold
Hundesonen.no

Fotreflekser til hund

MariaN

Recommended Posts

Skrevet

Har noen kommet over det på nettet, og kan gi meg link? :twitch:

Brukte det på min forje hund når vinteren kom, ikke alle biler som ser en svart hund komme gående..

De jeg hadde var tynne med borrelås som var beregnet på å feste i hodelag til hester.hehe. Surt at jeg bare har en igjen..

Guest Christine
Skrevet

Inbiller meg at du bor i Trøndelag?

Om du gjør det, så vet jeg iallefall at hund som hobby, solsiden har fotreflekser.

Finner det ikke på nettbutikken dems, men kan godt være de fortsatt har det i butikk.

Skrevet

jeg bor i kr.sund!

Skal på Zoo i morgen, skal se om de har noen helt gule med borrelås. Kan jo alltids ta på han hestebenreflekser, hehe, men de blir vel en smule for store :twitch: Diesel en gul-grå hjelmrefleks å ha rundt halsen.. Han skal vises på veien!

Skrevet
hvor får du tak i refleks ? :twitch:

nå vet ikke jeg hvor du bor da, men jeg kjøper reflek på et sted som heter knappehuset i Bg sentrum :P de har bare refleks, og refleks på gul og oransje bakgrunn :P

Skrevet
oki :P litt vel langt unna meg. hehe.

hvis du vil lage selv og ikke har materiale der du bbor så kan jeg alltids skaffe, ikkeno prob. bare å si fra det :twitch:

• 4 weeks later...
  • 11 months later...
Skrevet

Vær litt forsiktig med fotrefleks i snøen hvis snøen er hard.

jeg brukte enn sånn på tispa mi når det var litt skara i snøen når vi kom hjem så jeg at hun slikka så mye på det ene beinet og når jeg så etter hadde hun skadet den ene kloa oppe på beinet (vet ikke hva den heter).

den var blitt dratt oppover og knekt pga refleksen blei skyvd oppover beinet pga snøen var så hard.

Så da var det en tur til dyrlegen å ordne kloa, så for min del aldri mere fot refleks

Skrevet

Tenker mere på vanlig turgåing.. Lett for at den faller av og forsvinner i snøen også :blink:

hehe, dessuten har jeg den ganske langt opp på forbeina.

Skrevet

ikke san som jeg opplevde for mange år siden. Hunden fikk på seg fotreflekser og valset rett ut i brøytekanten og da fotrefleksene hadde falt av så gikk han ned på vegen igjen. Her har det aldri siden blitt fot reflekser.

Skrevet

Etter å ha mistet utallige fotreflekser på hest, har jeg absolutt ingen tro på at en hund vil trives noe særlig med de på, og heller ikke at de kommer til å holde seg på. Hva er så bra med disse som en god refleksvest/sele/dekken/halsbånd/bånd ikke kan gjøre?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...