Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder på pub


Matmor

Recommended Posts

Jeg hadde doberfyren med meg på pub flere ganger.

Han brydde seg hverken om fulle folk eller høy musikk dersom det var tilfellet der.

Jeg ville selvsagt ikke tatt han med dersom han ikke hadde vært fullstendig trygg og at han trivdes.

Ved en anledning fikk han faktisk servering ved bordet også, da bartender ba han om å sitte på benken ved siden av meg og gav han en liten bøtte med vann.

Andre gjester såg bare på dette som søtt, og roste meg for å ha sånn en enestående hund.

Men så blir jo dyrene mine selvsagt alltid like fantastiske, hahahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Jonas hadde egen vannskål på lokalpuben når vi bodde i Oslo. Han var en velkommen gjest og trivdes svært godt der.

Jeg så ingen problemer med å ha han med på en og annen ettermiddags/søndagspils. Flatfylla derimot har ikke hunder godt av å være med på :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Loke. En kosepils kan hunden godt være med på, flatfylla, nei. Spike koste seg veldig da han fikk være med overalt i Spania. På pub, kafè osv. Nesten det eneste jeg kan på spansk er å bestille is/kaffe/øl/te (til meg) og vann til hunden. :twitch: Spike kan det aller viktigste; er du sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok at tage sin hund med på pub. Så længe at hunden ser ut til at trives med det og ingen synlige tegn på stress, ikke har en højtaler i øret og ejeren ikke selv er så fuld at hunden må lede personen hjem.

Vi tager selv kun den store hund med på pub og ikke den lille.

den store får altid(været med 3 gange) serveret en skålfuld vand af bartenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvordan folk her hadde reagert om jeg hadde tatt chihuahuaen min med meg på puben jeg.. :whistle:

Synes slettes ikke en hund, uansett str, har noe å gjøre INNE på en pub. Er det UTEservering derimot, eller inn for å gå på toalettet eller betale, er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN hunder, uansett rase eller størrelse har noenting å gjøre på pub eller på alkoholholdige fester. Jeg blir fryktelig provosert av å se hunder på pub eller bundet utenfor puben. De har ingenting der å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN hunder, uansett rase eller størrelse har noenting å gjøre på pub eller på alkoholholdige fester. Jeg blir fryktelig provosert av å se hunder på pub eller bundet utenfor puben. De har ingenting der å gjøre.

Hva er egentlig problemet? Om jeg hadde sittet inne på en pub eller utenfor og nytt mitt drikke, om hunden er hjemme når det kommer folk på besøk og de blir servert alkohol, skal jeg kaste ut hunden da, eller? Hva er det egentlig som er så ille med det?Eller er det kanskje omgangsformen med alkohol som er problemet og ikke hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg hunder som jeg drassa på på "Glad maten" i alle år jeg har vært der..der var det masse folk og musikk,og vi satt oss ned og drakk øl,og havnet opp på båter i vågen på kvelden.

Folk som i utgangspunktet var negativ til hund,synes hundene var kjemperolige og trygge,og folk som selv hadde hund synes det samme.Jeg merket ingen negativ holdning,men gikk ikke rundt å var full,og jeg var ikke "på tur med venner" med hunder på slep.Jeg var på tur med hunder,og traff venner.Hundene fikk vannservering jevnlig,og jeg var overassket over hvor service innstilte de var til hundene.

Syns det var gøy jeg og vandre i byen en fin dag,og ha hundene med ...De fikk glede av dette å få være med,for jeg var da ikke der for å vie tiden min til noen andre,jeg var på kompistur med hunden,som sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN hunder, uansett rase eller størrelse har noenting å gjøre på pub eller på alkoholholdige fester. Jeg blir fryktelig provosert av å se hunder på pub eller bundet utenfor puben. De har ingenting der å gjøre.

Amen i kjerka, denne støtter jeg fullt ut, skal jeg pub om det er inne eller ute lar jeg bikkja være hjemme. Ikke for at jeg ikke kontrollerer meg selv når jeg drikker, men at jeg ikke kan garantere for at alle andre pubgjester gjør det samme med alkohol i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet? Om jeg hadde sittet inne på en pub eller utenfor og nytt mitt drikke, om hunden er hjemme når det kommer folk på besøk og de blir servert alkohol, skal jeg kaste ut hunden da, eller? Hva er det egentlig som er så ille med det?Eller er det kanskje omgangsformen med alkohol som er problemet og ikke hunden?

*signerer*

Jeg er så "slem" at jeg har med Loke "overalt". Det betyr at jeg også har han med på besøk når det blir drukket alkhohol. Nå er jeg ikke på hjemmefester med han, men han har ofte vært med på både nachpiel og vorspiel. Jeg har aldri vært så overstadig beruset at jeg ikke klarer å ta vare på bikkjene mine, jeg er like påpasselig uansett tilstand. Den eneste "skaden" han har blitt påført er å bli servert et par potetgullbiter, faktisk så elsker han å være med og roer seg kjapt.. Når jeg bodde mer sentralt var det stort sett jeg som hadde vorspiel og nachpiel og ingen av hundene mine har tatt skade av det. Den ene hunden jeg har hatt som var utrygg fikk være på soverommet når det var fulle folk på besøk. De andre syntes det var stas med morsomt besøk og masse oppmerksomhet. Var det skikkelige fyllefester var de alle i et eget rom hvor besøket ikke hadde adgang.

De aller fleste har vel også vært på et eller annet kurs eller treningsleir og nytt en flaske vin eller to med hundene til stede?

Jeg ser bare ikke problemet..med mindre man har en særdeles nervesvak hund og mangler evnen til å si ifra ovenfor venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min hadde en favorittpub i Oslo. Puben var i engelsk stil og det var bygget opp ca. 10 cm. der bord og benker var plassert. Hunden satte seg under bordet og i og med at det ble for lavt så satt han i en duknakket stilling. Der satt han til bartendere og dørvakt hadde hilst på, han ville være sikker på at han ble sett :-) Når allle han kjente hadde hilst, la han seg ned. Rett før stengetid så ble jeg som oftest spurt om jeg ville ha en pils til. Den drakk jeg ut mens alle de andre gjestene fikk beskjed om å gå. Da lokalet var tømt, fikk hunden gå fritt mens de ansatte ryddet for kvelden. Hund og daglig leder forsvant gjerne inn på kjøkkenet for å inspisere kjøleskapet.

Jeg klarer ikke å se noe problemer med dette, så sant det er godkjent av de som driver puben og de andre gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR ta med hunden sin på pub? Selv om det er "bare for en liten pils" eller hva? Akkurat som hva er vitsen med å dra den med seg på kafe eller på kjøpesenter og sitte der?

Synes det burde vært forbudt på lik linje med matbutikker og kafeer! Det kan da være like mang allergikere på en pub? Og den kan da miste like mange hår på en pub som i en matbutikk?

Synes det er rett og slett respektløst. På utepub/kafe er det helt greit, men ikke innendørs.

Hvis noen har fest hjemme og har hund så er det noe helt anet. man er herre i sin egen stue og kan jo selvsagt gjøre som man vil. Hunden kan være trygt inne på soverommet elns. Så lenge de som fester ikke plager hunden på noen måte, så er jo alt helt i orden. Kan ikke begynne å sammenligne det å gå ut med det man gjør hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da være like mang allergikere på en pub?

Det er faktisk veldig få mennesker som er allergiske mot hund. Katt og hest er noe helt annet. Og hva skal jeg si? Som er allergisk mot enkelte ingredienser i parfymeriprodukter? Jeg nekter ikke andre å bruke parfyme av den grunn men velger å gå hvis det blir for ille for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR ta med hunden sin på pub? Selv om det er "bare for en liten pils" eller hva? Akkurat som hva er vitsen med å dra den med seg på kafe eller på kjøpesenter og sitte der?

Nei, hvorfor ha med seg hunden noe sted i det hele tatt? Kan den ikke bare ligge hjemme alene og vente på sine vante familiemedlemmer? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle engang gå i en stor by med min hund, og få lyst på en utepils, hadde det vært greit å få tatt med hunden. For det er jo ikke lov å binde den opp utafor...

Men så spørs det jo hva dette Mattilsynet vi har, sier til saken om å ha med hunden i det hele og det store...

Og så var det allergikerne da......

Hunder kan reagere på fulle folk, og fulle folk kan også reagere.... La hunden være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...