Jump to content
Hundesonen.no

Høyt stoffskifte og tynn..

tuppetroll

Recommended Posts

Har nylig avdekket at Ace har et stoffskifte på høygir, og lurer derfor på å legge om til et annet for for å få henne til å legge på seg litt. Nå får alle 3 hills med kylling, og det går forsåvidt ned, men synes hun er altfor tynn og at hun røyter for mye. Har søkt rundt på forskjellige forprodusenters hjemmeside, men synes det er vanskelig å finne noen oversikt over hva innholdet i de forskjellige forene er. Hvilket for ville dere anbefalt?

Jeg ville prøvd Vom&hundemat jeg. Har nettopp satt lille flisa ( :) ) mi på det, og håper at hun blir litt mer enn skinn og bein av det. Gjorde det samme med Zarten, som fikk nesten 2 liter tøffor i døgnet og allikevel var undervektig :D Han ble forholdsvis normal etter en periode på vom og hundemat, selv om han spiste abnorme mengder av det og (syns å huske det var nesten 2 kg jeg?)

Jeg har også brukt Vom og Hundemat til å feite opp fuglisen min etter ei ukes jakt. Det gikk temmelig kjapt det, bare noen dager og man så merkbart forskjell. Men han behøvde en del fôr da, han fikk en kopp tørrfôr og 1 kg VoH om dagen.

Guest Belgerpia
Har nylig avdekket at Ace har et stoffskifte på høygir, og lurer derfor på å legge om til et annet for for å få henne til å legge på seg litt. Nå får alle 3 hills med kylling, og det går forsåvidt ned, men synes hun er altfor tynn og at hun røyter for mye. Har søkt rundt på forskjellige forprodusenters hjemmeside, men synes det er vanskelig å finne noen oversikt over hva innholdet i de forskjellige forene er. Hvilket for ville dere anbefalt?

Jeg heller utvilsomt til Royal Canine - medium adult - ikke noe fiksfakseri med høyenergi for osv. - bare vanlig mat i kombinasjon med kjøttfor som Vom og hundmat eller Norwegian Polar om hun er veldig tynn. Etter at vi konverterte til RC for seks-syv år siden så har pelsene vært helt fantastiske og vi har hatt ekstremt lite røyting. Tispene røyter selvsagt som vanlig helt ned etter hvert løp, men ikke noe utenom og de setter pels fort igjen.

Det er imidlertid ikke unormalt at belgere i alderen Ace er nå er tynne, noen er veldig tynne og ofte er de litt sånn til de har passert to.

Vi har hatt unghunder her som har spist to liter om dagen i 15 måneders alder og lenge fremover - men etterhvert så har de alltid vært nede på normalt nivå.

Guest Belgerpia
Vet det ikke er unormalt at hun er tynn, men jeg tror vel at det samtidig er en viktig fase å få i henne mest mulig mat på, så hun får nok substans som voksen. Planla aldri høyenergifor, men noe mer enn hillsen tror jeg er lurt..

Ja, en kombinasjon av tørrfor og kjøtt for tror jeg kan være lurt - Norwegian Polar produseres jo i nærheten av der du bor, i alle fall ikke for langt unna - så det er kanskje greiere å få fatt i enn VH.

Igjen - jeg heller til RC som tørrfor, har forsøkt flere typer på våre oppgjennom og alltid havnet tilbake på RC fordi det har vært det enkleste foret å holde vekt og pels i topp stand med.

Aner ikke hvorfor, men det har vært stor forskjell.......

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...