Gå til innhold
Hundesonen.no

Boligmarkedet i Oslo


Nirm

Recommended Posts

Starter å gå "litt" lei av å pendle, og har vel 99,9% bestemt meg for å flytte nermere jobben. Det er ikke aktuelt før over nyåret pga oppsigelse jeg har her (har ikke mulighet for å betale to husleier). Jobber forøvrig på Tåsen.

Synes de fleste annonsene er "ikke dyr" på, men det er vel mulig å få leid noe med 2 store hunder? Siden det bare er meg og dyra, så trenger jeg jo ikke akkurat noen ballsal og fire baderom...

Kanskje lettere å sette inn annonse selv også. Dere som bor i by'n og leier. Var det vanskelig å få leid med hunder? (Hvor mange har dere, størrelse på de?). Satte dere inn annonse selv, eller svarte på annonser? Noen som veit om utleiefirmaer som tillater hund?

Kan vel helst tenke meg å bosette meg nord for Ring 2, aller helst nord for Ring 3 egentlig... Grorud og den kanten der frister ikke helt. Men hvilke områder kan anbefales med tanke på turmuligheter også? Andre områder dere virkelig fraråder folk å bosette seg i? (Noe erfarer jeg jo igjennom jobben og da...)

Er det noen tider på året det er lettere å få tak i leilighet enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp på Nordberg/ kringsjå, ikke langt fra Tåsen. Dette området grenser til marka med eksepsjonelle turmuligheter sommer som vinter og har gode kollektiv forbindelser. Kan virkerlig anbefale deg dette området! Evt. Grefsen/ Bjerke /Årvoll.

Selv kjøpte jeg leilighet på Disen/ Grefsen under studietiden, og trivdes godt sammen med hundene mine.

Utleieleiligheter vet jeg ikke så veldig mye om.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale deg å IKKE bo på Ammerud,Grorud, Kalbakken... Jeg bodde på ammerud/grorud i 16 år.. og jeg kunne faktisk ikke gå ute om kvelden da det var farlig.. Folk ble stukket ned, voldtatt, banket opp.... Men på Ammerud så var det ganske fine turterreng, er så koselig å gå opp til Lilloseter og spise vaffel på kafeen der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å sjekke ut strekningen Ellingsrudåsen - Tveita - Oppsal - Skullerud. Da er du langs Østmarka hele veien og har verdens beste turterreng med milevis av skog, små vann og åsrygger med barfjell og furu rett ved. Etter fem år på disse trakter, er jeg blitt helt avhengig av marka og mulighetene der. Vi or i et hus jeg leier gjennom forrige jobben min og tenker nok egentlig at vi må ut av Oslo når de oppdager at vi ikke har flytta enda :D . Det er da ikke mulig å leie noe i Oslo med en inntekt. Kan ikke bo på hybel med en tolvåring og en toller med stemmebånd. Dessuten har du helt rett i at svært mange utleiere ikke vil ha røyk eller husdyr, men klipping av plen og måking av snø er en del av avtalen. Bare 10 000 i måneden for en treroms. Hurra og lykke til! :)

EDIT: Jeg går tur når det passer meg og har aldri blitt antastet av noen som helst. Men nå er jeg i en alder hvor denslags må regnes som bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Kjelsås, og det er masse skog og mark her. Ligger jo rett ved Maridalen.

Da vi skulle leie satt vi inn annonse selv, og la med bilde av meg, samboeren og hunden.

Vi fikk masse respons, og har snart bodd her i 2 år.

De vi leier hos har hund selv, så det var null problem.

Jeg ville satset på det området her om jeg var deg, er jo bare rett ned bakken, så er du på Tåsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to hunder, riktignok en liten og en stor, men har ikke hatt veldig store problemer med å få leilighet. Satte inn annonse selv, så fikk jeg fire fem svar som faktisk hadde fått med seg at jeg har hunder. Kommer jo selvsagt an på hva du kan betale. Selv bor jeg på "feil side" av nordstrand, så skal flytte siden jeg ikke har turområder her. Det kommer jo an på hvor mye du kan betale og hvor stort du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Godt at det er håp om å få tak i noe selv om man har hund. Blir nok en annonse over nyåret på oss...

Er egentlig ikke så veldig redd for å gå alene rundt i Oslo akkurat, det er jo på en måte jobben min. Tenker mer på at det hadde vært greit å bodd et sted der bilen mest sannsynelig får stå i fred. Men enkelte områder frister ikke helt å bosette seg i, etter at man har "vanket" der natterstid og sett hva som bor der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid på tre steder og aldri hatt problemer med å få leie med hund eller katt.

Jeg har satt opp lapp på butikker i nærområdet, da får du ofte litt bedre tilbud enn de som annonserer på feks finn.no, ofte er de leilighetene priset ganske høyt opp, de som man får igjennom butikktavlen er folk som ofte ikke bare er ute etter pengene men også hyggelige folk å "dele" hus med, det har iallefall jeg erfaringer med.

Skrev da at jeg er rolig jente med stille og snill hund (de jeg leier hos sier de ofte glemmer at det er hund i hus, de hører ikke Chicka *stolt*) og at vi ønsker å leie leilighet hos noen rolige personer.

Nå bor jeg i min 45kvm leilighet med god standard midt i Bærum for kun 3000kr, leien er inkludert varme, betaler lyset selv, tilgang til stor hage og bor veldig sentralt samtidig som det er flotte turområder her, syntes jeg har vært kjempe heldig.

Ei venninne av meg fikk akkurat et kjempe tilbud på en leilighet i Oslo via oppslagstavlen på "Supern" og flytter inn neste mnd og leien hennes har gått ned 1500kr og kvm har gått opp fra 30kvm til 40kvm, det kaller jeg god deal :blink: (standaren er også veldig bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid på tre steder og aldri hatt problemer med å få leie med hund eller katt.

Jeg har satt opp lapp på butikker i nærområdet, da får du ofte litt bedre tilbud enn de som annonserer på feks finn.no, ofte er de leilighetene priset ganske høyt opp, de som man får igjennom butikktavlen er folk som ofte ikke bare er ute etter pengene men også hyggelige folk å "dele" hus med, det har iallefall jeg erfaringer med.

Skrev da at jeg er rolig jente med stille og snill hund (de jeg leier hos sier de ofte glemmer at det er hund i hus, de hører ikke Chicka *stolt*) og at vi ønsker å leie leilighet hos noen rolige personer.

Nå bor jeg i min 45kvm leilighet med god standard midt i Bærum for kun 3000kr, leien er inkludert varme, betaler lyset selv, tilgang til stor hage og bor veldig sentralt samtidig som det er flotte turområder her, syntes jeg har vært kjempe heldig.

Ei venninne av meg fikk akkurat et kjempe tilbud på en leilighet i Oslo via oppslagstavlen på "Supern" og flytter inn neste mnd og leien hennes har gått ned 1500kr og kvm har gått opp fra 30kvm til 40kvm, det kaller jeg god deal :blink: (standaren er også veldig bra)

Tusen takk. :lol: Skal henge opp lapper i de stedene jeg kunne tenke meg å bo, og se om jeg får noen napp på den måten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka såvidt med huseier her jeg, de skal fortsette å leie ut hvertfall frem til sommeren og jeg flytter senest 1. november. Er du interessert i et kryping frem til sommeren, så send meg en pm da, så kan du få mailadressa dems.

Det er ikke noe stor flott greie, er omtrent 30 kvm og snodig planløsning, men stor hage og supergreie huseier. De har hanhund selv da, så er litt essensielt at den går greit med dine hunder. Leiligheten ligger på nordstrand. Er desverre dårlig med turområder i umiddelbar nærhet, men har du bil så er det kort vei til ekeberg ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...