Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv


Recommended Posts

Jeg vil helt klart anbefale seleverkstedets kløv (og evt Nes sledeverksteds sin, Nirm prøver ut den nå). Jeg har gresshoppa sin nå, og er ikke fornøyd med den, etter fire turer på fjellet (helgeturer) så ble den ødelagt.. Kennel og Breeders er ganske like, og jeg synes ikke at de sitter så godt på bikkja. Vil helt klart velge seleverkstedets eller Nes' neste gang jeg kjøper kløv. De er utrolig gode.

Hadde Hundekjørerverkstedets kløv til huskyen, men aussien er for liten til den. Jeg var utrolig fornøyd med den kløven! Den er veldig lik seleverkstedets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke av de billigste, og prisen kommer litt an på hvilken kløv du ønsker. For langturer og mye bruk så vil jeg anbefale Togo-kløven, for litt lettere Jerv og for små dagsturer og lette turer Rev. Jeg har ikke sjekket prisene på et år, men hvis jeg husker rett så ligger vel Togo rundt 2500kr eller noe sånt tror jeg? Eller husker jeg feil? De er i allefall litt dyrere enn mange andre kløver, men de er også mye bedre;)

Red: når jeg tenker tilbake så betalte jeg vel 1600kr per kløv når jeg kjøpte (samme type) fra Hundekjørerverkstedet/Jan Navjord, men da kjøpte vi i tilsammen 5kløver, 15nomeseler, 20 halsbånd og et linesett.. så vi fikk jo en del rabatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke av de billigste, og prisen kommer litt an på hvilken kløv du ønsker. For langturer og mye bruk så vil jeg anbefale Togo-kløven, for litt lettere Jerv og for små dagsturer og lette turer Rev. Jeg har ikke sjekket prisene på et år, men hvis jeg husker rett så ligger vel Togo rundt 2500kr eller noe sånt tror jeg? Eller husker jeg feil? De er i allefall litt dyrere enn mange andre kløver, men de er også mye bedre;)

Red: når jeg tenker tilbake så betalte jeg vel 1600kr per kløv når jeg kjøpte (samme type) fra Hundekjørerverkstedet/Jan Navjord, men da kjøpte vi i tilsammen 5kløver, 15nomeseler, 20 halsbånd og et linesett.. så vi fikk jo en del rabatt;)

De trenger ikke være billige så lenge det er bra, veldig viktig at den er god å ha på for gullet :P

Bare lurte på sånn ca pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Togo kløven. Mener den koster rundt 2000kr. Som de andre sier, kvalitet før pris. Og jeg er veldig fornøyd. Har venner med andre kløver og min kløv kommer alltid best ut. Praktisk og lett å bruke, tåler masse og sitter godt på hunden. Helt topp. Verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...