Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme

camagnu

Recommended Posts

Jeg begynte med engang (etter et par dager hjemme, så ho hadde rekt å bli trygg). Begynner smått med bare ha bikkje være alene når man skal ut å hente posten, utvide tiden gradvis, dag for dag.

Jeg går skole og er avhengig at bikkjene kan være alene hjemme, og har hatt hele sommerferien på meg, og Bocca har blitt kjempe flink, er rolig og bjeffer ikke så lenge ho ikke hører at noen kommer. De to ukene nå har mamma hvert hjemme (men ho har hvert alene, så det ikke blir en brå overgang når ho skal ut i jobb igjen), så ho har ikke vært alene heeele tiden, men mesteparten, så tror det skal gå greit nå ( litt over 5 mnd gammel) å være alene en skoledag. Ho får jo selvsagt selskap av rex ho da, og tror nok det hjelper mye.

Men må trene med ho alene, ettersom det blir dager i uka da rex kommer til å skulle bli med på skolen. Og da blir ho helt alene. Og dette har fungert veldig bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valpen når hun var 11 uker, men etter tre-fire dager startet vi alene hjemme trening. Først bare fem min, satt bare utenfor døren eller gikk på butikken. Jeg gav hun griseøre eller lignende til å begynne med så hun hadde noe å drive med. Nå, etter en måned er hun fint alene i fire timer (og sikkert lenger og, men det har hun ikke prøvd enda). Når jeg kommer hjem ligger hun bare og sover :-) Bor i blokk, så er avhengig av at hun er stille når hun er alene, så har bedt naboen si fra hvis hun hører noe. Hun har vært helt stille hittil :)

Tar hun forresten alltid ut rett før jeg går, sånn at hun ikke må på do mens jeg er borte! Også lager jeg ikke noe styr over at jeg skal gå (setter meg ikke ned og koser og duller masse). Sier bare nå skal du passe hus og går ut. Er hun opptatt med noe annet, er det ikke alltid hun legger merke til at jeg går heller...

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også tidlig med å gå fra valpen min litt, så fort han var trygg på huset og omgivelsene. Begynte med bare 10 min, satt utenfor døra...pass på at valpen er mett og ikke må på do før du går. Han får noe å gnage på når jeg går, så er han opptatt med det. Men pass på at valpen ser at du går, hvis ikke får du bare en utrygg valp. Så økte vi litt og litt og på det meste har han vært alene 4 timer. Når vi kom opp i en time alene uten problemer var det verste over..han oppfører seg på samme måte om jeg har vært borte 1 eller 4 timer. Personlig syns jeg 4 timer er nok å være alene for en liten tass på 4 måneder, så jeg prøver å unngå å være borte lenger, evt få noen til å se til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også litt på- Vi skal få oss ei lita pije om 3 uker, og samboer har mulighet til å ta ei uke fri fra jobb, men thats it. Verken jeg eller han har jobber som passer til å ta med en liten valp på.... Etter nyttår ser jeg mulighet til å få hun med meg (eget kontor ect) men fram til da må vi vel begynne med renslighetstrening og alene trening rimlig så sjapt.

Er dette urealistisk å se for seg at hunden klare seg alene etter så kort tid... er nok "bare" snakk om tre timer første ukene, men så blir 6 timer hver arbeidsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...