Gå til innhold
Hundesonen.no

Klubber som er flinke til å holde brukskurs (rundering)

Mailin

Recommended Posts

Hvilke hundeklubber/raseklubber i Norge er flinke til å holde brukskurs? Hvilke klubber holder gjevnlig kurs (en-to ganger per år o.l.), og er det da oftest ukeskurs (en gang i uka, flere ganger i uka e.l.) eller er det helgekurs?

Det er jo så mange klubber i landet, så det er jo greit å ha en viss oversikt over hvilke klubbsider det er vits i å følge med på ang kurs;) Jeg kan godt reise litt om det er bra (og så fremt pengboka klarer brasene :rolleyes: ). Vet at det er flere ukeskurs rundt om, er det noen dere vil anbefale? Er mest interessert i rundering, og helgekurs/ukeskurs (hele uka ikke en gang i uka.. det blir fort litt for dyrt..).

Det blir nok mest sannsynlig ikke kurs på oss før til neste år, men det er jo greit å være litt tidlig ute og følge litt med;) Og ikke minst spare litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flateby HK holder brukskurs 1 gang å året på sølen (rundt Mai). Det er da en langhelg. Ellers er det ikke mye Brukskurs der.

Stovner HK holder brukshund kurs etter etterspørsel. Kurs blir satt opp---> for få PM så går kurset ut.Generellt blir det runderingskurs 1 gang i året. Ellers har klubben samling 1 gang i året en langhelg, men det er ikke så mye påmelding, mer en utslysning internt i klubben. Folk ordner overnatting o.l. selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
Guest Gråtass

NKK har hatt ukeskurs hvor norsk schäferhund klubb har vært teknisk arrangør, belgerklubben har pleid å ha ukeskurs, NBF skal ha ukeskurs ett i Junkerdalen (nord norge) og ett på Sølen i år. Ellers så er det en del oppdrettere som har samlinger for sine valper/bekjente. Det er masse muligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeferie i Hemsedal ( NRK Bergen & Omegn) har som regel kes kurs i Hemsedal i uke 29, i år er det forøvrig en prøvesak med klikkerkurs som erstatning (lav påmelding i fjor..) Men det er mest på begynner stadiet som regel tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nannestad & Omegn Hundeklubb arrangerer 4 dagers kurs hos Østlies Hundesenter torsdag 17. - søndag 20. april i år. Vi har en ledig plass på runderingsgruppa om noen skulle være interessert ! Send meg en PM så gir meg mer info !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...