Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunger som aldri blir renslige

Aina&Kaizer

Recommended Posts

I april i år fikk vi tre kattunger, to hanner og en jente. Den ene hannen som vi nå har gitt bort har etter hva vi vet vært husren nesten helt fra første stund, men de to andre er det verre med. Hver eneste dag finner vi lort og tiss på mange forskjellige steder. Vi ser jo tydelig at de bruker kassen også, men ikke hele tiden. Vi vet ikke jo ikke sikkert hvem det er, men vi tror det er hannen. Han skal gis bort på søndag, så da finner vi vel ut hvem som er synderen... Men til poenget - er det noen som har tips til hva vi kan gjøre for at de skal bli skikkelig husrene? Vi sprayer på GetOff der de har gått på do og passer alltid på at kassen er ren. Moren er selvfølgelig 100% renslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg aldri vært ute for før! Jeg har oppdaget urenslig oppførsel av eldre katter, men da har som regel en kjapp tur til vet gitt en forklaring på hvorfor dette har skjedd.

Det er jo en smule sent å oppdage dette nå egentlig. Strengt tatt burde dere nok ha fulgt litt bedre med siden de ikke automatisk følger opp kattemors oppførsel. Men når dette er sagt, så er det ikke forsent. Cluet er nok å bare følge med, sette dem ofte oppi kassen (itilfelle den som unngår denne, faktisk synes den er skummel eller rett og slett ikke har skjønt poenget), da vil de jo ofte "leke" med sanden, grave osv Og ofte medfører dette at de også tisser eller bæsjer etter at de har lekt. Så løser dette seg som regel fort. Kan høres rimelig teit og enkelt ut, men som sagt, så er dette en ny problemstilling for mitt vedkommende når det gjelder kattunger. De pleier som regel å følge sin mors eksempel på dette området.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...