Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel med små kroker

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Leter forgjeves etter gode bånd til Abby. Har to skinnbånd som er gode å holde i, men jeg syns krokene blir for store for henne. De henger og dingler på ryggen hennes og hun syns tydelig det er guffent. (Går med sele).

Kjøpte et nytt fra puppia, sammen med ny sele, men jeg syns ikke båndet er noe godt å holde i og kroken er like stor som de jeg har fra før. Noen som har noe tips?

Skrevet

Hvordan er de å holde i? Og tåler de litt? Lille frøkna her har et mål når hun går tur og det er å komme raskest mulig frem. Selv om hun ikke aner hvor vi skal eller om vi i det heletatt skal noe. :rolleyes:

Skrevet

Hmm.. Hvilken hunderase skal du bruke den på? Jeg synes de er veldig behagelige å holde i (om du ikke har en veldig sterk og gira hund da..) Brukte den på labradoren (40 kg) til fetteren min og det gikk faktisk helt fint.. :) Sterkere enn flexikobbel.

Skrevet
www.libraartic.com

Det er egentlig laget for kaniner, men bruker det selv på papillonen min og vet om flere andre (kaninhoppere da) som bruker det på hunden :) De er kjempebra egentlig.

Signerer:)

Lenkene fra Libra Artic blir vertfall flittig brukt her^^ Både til kaniner og hund!

Edit: Brukte også et bånd fra Libra artic til en dalmatiner jeg gikk tur med. Det gikk kjempeflott når han gikk pent da ^_^

Skrevet

Er bare en liten griffonfrøken på 3,6 kg - så er ikke noe stort, men hun girer seg fryktelig opp til tider og går mer på to bein mens hun kaster seg fremover i båndet. Men så at prisen var såpass lav at det skader jo ikke å prøve. Takk for tips!

Edit: må bestille for minst 300,- der da blir det litt klønete når jeg vil ha båndet til 48 kr. :)

Skrevet

Bestille fler i forskjellige farger? :)

Disse båndene kan sikkert også brukes som utstillingsband, hvis man surrer de litt opp..

Edit: Large selene (Bogsele) kan også brukes til liten hund! Helt supre.

Skrevet

I veldig mange dyrebutikker finner man jo sett med valpehalsbånd og valpekobbel - disse båndene har små kroker og kan kanskje funke? Ikke koster de noen formue heller.

Ellers så finnes det jo lette lærbånd med små kroker som vel egentlig er ment som utstillingslenker. Ser i alle fall at de selges på en del utstillinger.

Skrevet

Har ett kobbel som jeg syns kroken er liten nok på, det er valpesett kjøpt en eller anne plass. Men jeg syns ikke kobbelet er noe godt å holde i jeg, det blir for smalt og skarpt når knøtt drar i båndet. Må så er nok jeg fryktelig kresen og vant med bånd til større hunder. Skal fortsette å titte. :whistle:

Skrevet

Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Skrevet
Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Det var lurt! takker og bukker.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...