Gå til innhold
Hundesonen.no

Ålesund/Ørsta

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som skal starte i konkurransen nå til helgen? Hadde vært morsomt å hilst på! :) Vi stiller begge dagene, både vanlig ag og hopp, klasse 1 stor.

Skrevet

Morsomt, morsomt! Bare å komme og hilse på, så skal jeg se etter en pomme! :)

Edit: Jeg har forresten bare fått PM for søndag. Har du meldt på begge dagene, og har du evt fått for lørdag? Syns det begynner å bli litt vel sent nå..

Skrevet

Men hvordan vet de at jeg skal ha et startnummer? Skal jeg ta med noen papirer eller noe? Og får jeg i så fall disse i posten? Jeg er jo ikke akkurat noe drevent konkurransemenneske, så jeg aner ikke hva jeg skal ta med av sånt. Har stort sett fått papirene i posten.

Er det noen som vet hvor Ørsta skal ha konkurransen sin? Er det i Olsvika det også? (Hadde vært praktisk for noen som ikke er så kjent..) Sånne opplysninger hadde jo vært en fordel å fått, liksom.. :)

Skrevet
Men hvordan vet de at jeg skal ha et startnummer? Skal jeg ta med noen papirer eller noe? Og får jeg i så fall disse i posten? Jeg er jo ikke akkurat noe drevent konkurransemenneske, så jeg aner ikke hva jeg skal ta med av sånt. Har stort sett fått papirene i posten.

Det er ikke noe stort problem dette, og ikke så uvanlig heller. Du går bare i sekretariatet og sier hunden din sitt navn og hvilke klasse han skal stille i og så får du startnummeret.

Er det noen som vet hvor Ørsta skal ha konkurransen sin? Er det i Olsvika det også? (Hadde vært praktisk for noen som ikke er så kjent..) Sånne opplysninger hadde jo vært en fordel å fått, liksom.. :(

Hvilken klubb er det som arrangerer dette? Det er et godt stykke mellom Olsvika og Ørsta... (olsvika er utenfor Ålesund)

Ring du og få klarheit i dette før helgen.

Lykke til med dere alle sammen! :)

Skrevet
Det er ikke noe stort problem dette, og ikke så uvanlig heller. Du går bare i sekretariatet og sier hunden din sitt navn og hvilke klasse han skal stille i og så får du startnummeret.

Hvilken klubb er det som arrangerer dette? Det er et godt stykke mellom Olsvika og Ørsta... (olsvika er utenfor Ålesund)

Ring du og få klarheit i dette før helgen.

Lykke til med dere alle sammen! :(

Takk for opplysninger til en grønnskolling! :) Har vært borti dette med å hente startnummer på utstilling, men da fikk jeg mail om hvor utstillingen skulle være og om hvordan jeg skulle hente startnummer. Var visst for å spare utgifter til porto og det er jo greit nok, dessuten får de jo en flott oversikt over de som har møtt og ikke. Men det hadde jo vært en fordel som sagt, om jeg hadde visst hvor stevnet skal være, men jeg får vel ringe. :( Pleier ikke sånne dobbeltstevner å på samme plass med samme hinder, selv om klubbene ligger et lite stykke fra hverandre? Har jo bare deltatt på ett sånt stevne, med Nidaros og Gauldal, og de gjorde det i alle fall på den måten, noe som jo er veldig praktisk for de som deltar som slipper å finne frem til to steder i stedet for ett. Dessuten er det vel praktisk for klubbene som kan bruke samme hinder begge dagene..

Skrevet

Kom akkurat fra banen i Olsvika nå og der var...en smule vått...hehe...Håper virkelig det slutter å regne snart...

Stevnet i Ørsta skal være på Ørsta stadion og stevnet i Olsvika på banen i Olsvika...Det er et stykke fra hverandre,må ta ferge...Tror det tar kanskje en time å kjøre? Jeg synes det er dumt at man må hente startnummeret i sekretæriatet...Er stresset nok fra før når jeg skal på stevne om jeg ikke må stå i lang kø også...hehe

Skrevet

Jeg finner ikke noe tlf-nr til Ørsta hundeklubb.. Er det noen som kan bekrefte hvor konkurransen skal være, og evt sende meg en pm eller legge det ut her, med adresse/veibeskrivelse fra Ålesund?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...