Gå til innhold
Hundesonen.no

Ålesund/Ørsta

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som skal starte i konkurransen nå til helgen? Hadde vært morsomt å hilst på! :) Vi stiller begge dagene, både vanlig ag og hopp, klasse 1 stor.

Skrevet

Morsomt, morsomt! Bare å komme og hilse på, så skal jeg se etter en pomme! :)

Edit: Jeg har forresten bare fått PM for søndag. Har du meldt på begge dagene, og har du evt fått for lørdag? Syns det begynner å bli litt vel sent nå..

Skrevet

Men hvordan vet de at jeg skal ha et startnummer? Skal jeg ta med noen papirer eller noe? Og får jeg i så fall disse i posten? Jeg er jo ikke akkurat noe drevent konkurransemenneske, så jeg aner ikke hva jeg skal ta med av sånt. Har stort sett fått papirene i posten.

Er det noen som vet hvor Ørsta skal ha konkurransen sin? Er det i Olsvika det også? (Hadde vært praktisk for noen som ikke er så kjent..) Sånne opplysninger hadde jo vært en fordel å fått, liksom.. :)

Skrevet
Men hvordan vet de at jeg skal ha et startnummer? Skal jeg ta med noen papirer eller noe? Og får jeg i så fall disse i posten? Jeg er jo ikke akkurat noe drevent konkurransemenneske, så jeg aner ikke hva jeg skal ta med av sånt. Har stort sett fått papirene i posten.

Det er ikke noe stort problem dette, og ikke så uvanlig heller. Du går bare i sekretariatet og sier hunden din sitt navn og hvilke klasse han skal stille i og så får du startnummeret.

Er det noen som vet hvor Ørsta skal ha konkurransen sin? Er det i Olsvika det også? (Hadde vært praktisk for noen som ikke er så kjent..) Sånne opplysninger hadde jo vært en fordel å fått, liksom.. :(

Hvilken klubb er det som arrangerer dette? Det er et godt stykke mellom Olsvika og Ørsta... (olsvika er utenfor Ålesund)

Ring du og få klarheit i dette før helgen.

Lykke til med dere alle sammen! :)

Skrevet
Det er ikke noe stort problem dette, og ikke så uvanlig heller. Du går bare i sekretariatet og sier hunden din sitt navn og hvilke klasse han skal stille i og så får du startnummeret.

Hvilken klubb er det som arrangerer dette? Det er et godt stykke mellom Olsvika og Ørsta... (olsvika er utenfor Ålesund)

Ring du og få klarheit i dette før helgen.

Lykke til med dere alle sammen! :(

Takk for opplysninger til en grønnskolling! :) Har vært borti dette med å hente startnummer på utstilling, men da fikk jeg mail om hvor utstillingen skulle være og om hvordan jeg skulle hente startnummer. Var visst for å spare utgifter til porto og det er jo greit nok, dessuten får de jo en flott oversikt over de som har møtt og ikke. Men det hadde jo vært en fordel som sagt, om jeg hadde visst hvor stevnet skal være, men jeg får vel ringe. :( Pleier ikke sånne dobbeltstevner å på samme plass med samme hinder, selv om klubbene ligger et lite stykke fra hverandre? Har jo bare deltatt på ett sånt stevne, med Nidaros og Gauldal, og de gjorde det i alle fall på den måten, noe som jo er veldig praktisk for de som deltar som slipper å finne frem til to steder i stedet for ett. Dessuten er det vel praktisk for klubbene som kan bruke samme hinder begge dagene..

Skrevet

Kom akkurat fra banen i Olsvika nå og der var...en smule vått...hehe...Håper virkelig det slutter å regne snart...

Stevnet i Ørsta skal være på Ørsta stadion og stevnet i Olsvika på banen i Olsvika...Det er et stykke fra hverandre,må ta ferge...Tror det tar kanskje en time å kjøre? Jeg synes det er dumt at man må hente startnummeret i sekretæriatet...Er stresset nok fra før når jeg skal på stevne om jeg ikke må stå i lang kø også...hehe

Skrevet

Jeg finner ikke noe tlf-nr til Ørsta hundeklubb.. Er det noen som kan bekrefte hvor konkurransen skal være, og evt sende meg en pm eller legge det ut her, med adresse/veibeskrivelse fra Ålesund?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...