Gå til innhold
Hundesonen.no

Lange eller oppdelte sider?

Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav

Jeg har endel sider på "websiten" min som er så lange at de må "scrolles" og er litt i tvil om de heller bør deles på to eller flere. Hva er deres mening om hva som er akseptabel sidelengde. Selv ville jeg foretrukket ei side uten "scrolling" men teksten kan ikke komprimeres mer enn den allerede er så valget er "scrolling" eller oppdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Skjønner ikke helt hva du mener med oppdeling, men... Hvis det er et interessant emne synes ikke jeg det gjør noe å måtte scrolle, så jeg ville bare hatt det sånn som det er.
Med oppdeling eller deling mener jeg at dersom du har en laaang side kan man dele den lange siden opp i flere mindre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Scrolling er lettere enn å måtte klikke på "neste side". Mus har scrollehjul (og ofte scrolleknapper nå for å flytte en hel side), tastatur har pil nedover, pagedown. Så det blir mer arbeid for leseren å måtte klikke på neste del. Holder du teksten ryddig, bruker ei linje mellom avsnittene, har et bilde i ny og ne, så er det lettere for leserens øyne å holde kontroll over hvor langt han har kommet når han scroller for fort :-)

Beklager sent svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...