Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye koster det å fjerne ulveklørna?


tm100021

Recommended Posts

Hvor mye koster det ca å fjerne ulveklørna på en voksen hund?

Er ikke det enkelst å spørre veterinærene om det? Jeg antar at det er forskjellig fra klinikk til klinikk, som med det meste annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å fjerne ulveklør blir reget som en kosmetisk operasjon, så man får ikke fjernet dem med mindre det er feks en medisinsk grunn til dette, eller om den skal brukes aktivt i feks jakt, der den kan hange seg opp i ulvekloen..

sett bort fra det er det jo et veldig lite inngrep, så rundt 2000 kan vel være troendes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - som ved kastrering, som heller i utgangspunktet er ulovlig - opp til hver enkelt veterinær, sånn i praksis. Noen trenger ikke rare grunnen til å utføre slike inngrep, andre igjen vil ikke utføre sånne inngrep før det er medisinsk nødvendig. Så igjen, prat med en veterinær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel kanskje ventet og sett OM det blir et problem når skaren kommer?

Nå "tenker" eieren seg det, men det har jo litt med hvor stort problem det kan komme til å bli i realiteten - at det vet man ikke. Viser det seg faktisk å føre til skader og ubehag jevnlig, så har jo dyrlegene all den grunnen de trenger. Hvis ikke - penger og en operasjon spart, hvis det bare er skaresnø som er årsaken til at man ønsker dem vekk, og ikke det estetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige hunden min ble ulveklørne fjernet. Dette kostet ca 1200 hos vetten her. De ble fjernet fordi han var plaget av de, de hang helt løst som du beskriver... Men prisene varierer jo rundt om i landet da, så du bør sjekke med vetten der du bor :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...