Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd for oppvaskmaskin og vaskemaskin...


meg123

Recommended Posts

Di siste månedene har Yaris plutselig blitt så redd oppvaskmaskinen og vaskemaskinen. Eller lyden av disse da.

Aner ikke hvorfor han har blitt så redd og aner ikke hva jeg skal gjøre med det :unsure:

Han løper bare rundt og peser og stresser. når disse er på. så ender jo med at jeg hver gang har mått gå ut med han nå da jeg setter på en av maskinene.

Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen dårlig erfaring med dem? Muligens blitt dultet borti dem eller noe lignende mens de har vært på og blitt skremt av det?

Jeg ville ikke tatt ham ut. Da "belønner" du på en måte adferden hans, og synes at det er ok å være redd. Jeg ville heller oversett det hele og ikke latt som noen ting, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen dårlig erfaring med dem? Muligens blitt dultet borti dem eller noe lignende mens de har vært på og blitt skremt av det?

Jeg ville ikke tatt ham ut. Da "belønner" du på en måte adferden hans, og synes at det er ok å være redd. Jeg ville heller oversett det hele og ikke latt som noen ting, eller?

ja altså det er det jeg ikke vet hva slags dårlige erfaringer han har gjort seg med dem da.Kan ikke komme på noe som jeg har sett i hvert fall.

grunnen til at jeg har tatt han ut er fordi han stresser så innmari,at det er på en måte vanskelig å overse adferden,men er kanskje dumt å ta han ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje meg som har forlest meg litt på Rugaas til tider, men jeg tror jeg bare ville ha satt meg ned i nærheten (selvfølglig på avstand og så minsket etterhvert) til ulydene med godbiter og en bok og heller gitt ham noen biter i ny og ne...

Så, innbiller jeg meg at han ville ha roet seg og flyttet meg nærmere... Heller det enn å dra ham med ut, det er jo ikke alltid at det vil passe like godt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje meg som har forlest meg litt på Rugaas til tider, men jeg tror jeg bare ville ha satt meg ned i nærheten (selvfølglig på avstand og så minsket etterhvert) til ulydene med godbiter og en bok og heller gitt ham noen biter i ny og ne...

Så, innbiller jeg meg at han ville ha roet seg og flyttet meg nærmere... Heller det enn å dra ham med ut, det er jo ikke alltid at det vil passe like godt hver gang.

takk for tipset!det skal prøves ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...