Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd for oppvaskmaskin og vaskemaskin...

meg123

Recommended Posts

Skrevet

Di siste månedene har Yaris plutselig blitt så redd oppvaskmaskinen og vaskemaskinen. Eller lyden av disse da.

Aner ikke hvorfor han har blitt så redd og aner ikke hva jeg skal gjøre med det :unsure:

Han løper bare rundt og peser og stresser. når disse er på. så ender jo med at jeg hver gang har mått gå ut med han nå da jeg setter på en av maskinene.

Gode råd mottas med takk!

Skrevet

Hatt noen dårlig erfaring med dem? Muligens blitt dultet borti dem eller noe lignende mens de har vært på og blitt skremt av det?

Jeg ville ikke tatt ham ut. Da "belønner" du på en måte adferden hans, og synes at det er ok å være redd. Jeg ville heller oversett det hele og ikke latt som noen ting, eller?

Skrevet
Hatt noen dårlig erfaring med dem? Muligens blitt dultet borti dem eller noe lignende mens de har vært på og blitt skremt av det?

Jeg ville ikke tatt ham ut. Da "belønner" du på en måte adferden hans, og synes at det er ok å være redd. Jeg ville heller oversett det hele og ikke latt som noen ting, eller?

ja altså det er det jeg ikke vet hva slags dårlige erfaringer han har gjort seg med dem da.Kan ikke komme på noe som jeg har sett i hvert fall.

grunnen til at jeg har tatt han ut er fordi han stresser så innmari,at det er på en måte vanskelig å overse adferden,men er kanskje dumt å ta han ut???

Skrevet

Kanskje meg som har forlest meg litt på Rugaas til tider, men jeg tror jeg bare ville ha satt meg ned i nærheten (selvfølglig på avstand og så minsket etterhvert) til ulydene med godbiter og en bok og heller gitt ham noen biter i ny og ne...

Så, innbiller jeg meg at han ville ha roet seg og flyttet meg nærmere... Heller det enn å dra ham med ut, det er jo ikke alltid at det vil passe like godt hver gang.

Skrevet
Kanskje meg som har forlest meg litt på Rugaas til tider, men jeg tror jeg bare ville ha satt meg ned i nærheten (selvfølglig på avstand og så minsket etterhvert) til ulydene med godbiter og en bok og heller gitt ham noen biter i ny og ne...

Så, innbiller jeg meg at han ville ha roet seg og flyttet meg nærmere... Heller det enn å dra ham med ut, det er jo ikke alltid at det vil passe like godt hver gang.

takk for tipset!det skal prøves ut

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...