Gå til innhold
Hundesonen.no

Briardklubbens valpshow

Guest Jonna

Recommended Posts

Talli har i dag vært på sitt første valpeshow og blitt BIR valp i sterk konkurranse med seg selv :rolleyes:

Og ble BIG 3 av 3 raser i gruppe 1. Hun har liksom ikke så mye å stille opp mot når dem to andre er eldre og har masse pels i tillegg. Midt i tannfellingen er hun også.

Kritikken lyder:

Meget vellbalansert valp. Godt forhold skalle-snuteparti. Fine øyne. Noe trang underkjeve. Fint plasserte ører. Bra hals og overlinje. Normalt vinklet bak-fram. Bra benstamme. Beveger seg parallelt og stabilt for alderen. God pels og farge.

Talli tok det hele med knusende ro så rolig at vi begge holdt på å sovne fra gruppa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe fornøyd med lille kreket jeg :lol:

Mest fornøyd er jeg med at hun taklet det så bra, det kom ikke som noen overraskelse egentlig, men så vet mann jo aldri!

Mest imponert er jeg over at hun ikke stoppet å gå når det kom to "ulldotter" løpende bak henne i gruppen :)

Underkjeven hennes håper jeg utvikler seg etterhvert. eneste nye tenna hun har nå for øyeblikket er fortenna så det kommer nok til å stabilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med debuten hennes. Håper hun følger i sin mors "labbespor" der også. :lol:

Takk takk. Ja vi får se om hun klarer det. Det skal liiitt til å leve opp til det nivået tror jeg!

Siri her inne har tatt bilder av oss i dag. Stjal litt bilder fra bloggen hennes jeg.

006-Valpeshow.jpg

Ser ut som vi passet bedre inn i en lydighets ring :)

008-Valpeshow.jpg

017-Valpeshow.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bebissen var riktig flink jeg, selv om hun kanskje hadde passet like bra inn på lydighetsbanen *flir*.

Forresten "glemte" du noen bilder *kremt*:

Talli hadde lagt av seg IQ'en for en liten periode - DEN kan man jo gjemme til senere, og viktigere, anledninger *flir*.

009-Valpeshow.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bebissen var riktig flink jeg, selv om hun kanskje hadde passet like bra inn på lydighetsbanen *flir*.

Talli hadde lagt av seg IQ'en for en liten periode - DEN kan man jo gjemme til senere, og viktigere, anledninger *flir*.

009-Valpeshow.jpg

Genialt bilde! :)

Gratulerer igjen, og ja det ser faktisk ut som hun gjør seg like bra i LP-ringen som i utstillingsringen *ler* Utrolig nydelig er hun, det blir spennende å følge henne videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen er vell litt underutviklet enda :lol:

*kremt* det er flere ting ved den utstillingen som ikke trengs nevnes... Gruppe finalesn kom som julenissen på Kjærringa :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...