Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare sår...


JailyTina

Recommended Posts

På morran i dag oppdaget jeg at Mikey har fått noen rare sår. (jeg er skikkelig dårlig i anatomi og i å forklare hvor ting er så dere får unnskylde om det blir helt uforstålig videre) De er på venstre side av "brystkassa" der øverste delen av forbeinet/albuen møter magen. Jeg klarte ikke å få tatt noen ordentlige bilder av det, men poster de jeg fikk tatt her for det.

Det første såret ser ordentlig gammelt ut, men det kan det ikke være. Jeg gikk over hele han i jakt på utøy sist i går kveld (på jakt etter eventuelle flått) og fant ikke noe sår da... :lol: Men uansett. Såret er litt mindre enn et kronestykke, det er ikke hovent eller rød. Helt rundt og med masse små "gamle" skorper.

Det andre såret løsnet skorpen på da jeg klipte vekk litt hår for å se såra bedre. Det er litt hovent og ganske rødt.

I tillegg var det et lite sår på størrelse med et myggestikk en cm eller så ovenfor sår nr 2. Dette hadde ikke skorpe, men var rødt og hovent. For alt jeg vet kan han rett og slett ha kræsja med en pinne eller noe sånt på tur og så liggi og "behandlet" det med tunge og tenner i hele natt, men det virket ikke som om han har drevet mye med det, på huden og pelsen i området.

Det er vanskelig å si om han har klødd noe særlig på det siden han generelt klør over hele kroppen og det ikke alltid er like lett å se hvor han faktisk klør. Men jeg lurer på om noen har vært borti lignende sår?

Jeg er innmari hønemor i forhold til klumpen og er fult klar over det... ;)

bilde1.jpg

saar1.jpg

saar2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...