Gå til innhold
Hundesonen.no

Muck-boots


Matmor

Recommended Posts

Hvor får jeg kjøpt disse støvlene og hvor mye koster de sånn ca?

Er også litt nysgjerrig på deres erfaring med disse støvlene, jeg skal bruke de i skogen. Gir de god støtte for anklene?

Hvordan er de å bruke på vinteren, kan fort bli litt snø og kulde her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de ikke selv, men prøvde dem på Bjerke nå i helga (jeg var kanskje ikke den eneste? haha). Veldig gode å ha på, og de vanlige skal visstnok tåle minus ti-femten grader mens ekstremvarianten tåler minus tretti.

Du får kjøpt dem på zolos.no. De er rundt på alle NKKs utstillinger i tillegg til noen til, dessuten kan du kanskje få kjøpt dem i noen sportsbutikker uten at jeg har sett dem der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på å dra opp salget til Zolos om lørdagen. :wub:

Er egentlig av den typen som heller går kliss bløt på beina i flere timer, enn å bruke støvler, for jeg rett og slett hater gummistøvler. Men disse var både behagelige og varmet opp våte bein ganske fort. Betalte 950,- for de. De er noe tyngre enn vanlige støvler, og jeg syntes de støtter godt opp om foten. Vintererfaringer håper jeg andre kommer med. Blir spennende å se om de holder frysepinner varm på beina i vinter eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintererfaringer håper jeg andre kommer med. Blir spennende å se om de holder frysepinner varm på beina i vinter eller ikke...

Jeg er veldig glad i muckbootsene mine, men at de skal tåle 15-20 kalde, har jeg liten tro på - jeg fryser ihvertfall på beina når det er så kaldt. Det skal visst hjelpe å ta av seg støvla i et par minutter og så ta de på igjen, men jeg mener.. Man tar vel ikke av seg skoa når man er ute OG fryser på beina?

Men jeg fryser FORT.. Kan jo ha noe med det å gjøre? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på både zolos og Diggidog og kikka, stor prisforskjell syns jeg. Jeg ender nok opp med et par, kjekt å ha utover høsten vil jeg tru.

Er litt små-skeptisk til å bestille over nettet, men får vel bare kaste meg i det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som har Muck boots. Hvordan er disse å bevege seg i? Altså, jeg trener endel agility og løper jo da en smule :lol: Kan jeg beregne å bruke muckboots i sånne situasjoner også, eller er det mer til vanlig gå turer i skog og på asfalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som har Muck boots. Hvordan er disse å bevege seg i? Altså, jeg trener endel agility og løper jo da en smule :lol: Kan jeg beregne å bruke muckboots i sånne situasjoner også, eller er det mer til vanlig gå turer i skog og på asfalt?

Jeg veit ikke helt om jeg ville løpt i støvlene, men de har jo halvstøvler og sko i samme utførelsen, og det burde da funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Men til dere som har Muck boots. Hvordan er disse å bevege seg i? Altså, jeg trener endel agility og løper jo da en smule :lol: Kan jeg beregne å bruke muckboots i sånne situasjoner også, eller er det mer til vanlig gå turer i skog og på asfalt?

Om du velger jodpuhr modellen - dvs. den lave som bare går over ankelen - så er det intet problem å løpe med de. Jeg bruker mine muck-boots hele tiden, det er som å ha på seg tøffler - gode å gå i, gode å trene hund i og ikke minst, gode å ri i....... Jeg har også brukt dem i vinter og jeg fryser ikke på beina i dem - men jeg fryser da ikke spesielt lett *ler*

Mine er forresten brukt opp - så nå skal jeg kjøpe meg nye - og jeg går nok fortsatt for den lave modellen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger jodpuhr modellen - dvs. den lave som bare går over ankelen - så er det intet problem å løpe med de. Jeg bruker mine muck-boots hele tiden, det er som å ha på seg tøffler - gode å gå i, gode å trene hund i og ikke minst, gode å ri i....... Jeg har også brukt dem i vinter og jeg fryser ikke på beina i dem - men jeg fryser da ikke spesielt lett *ler*

Mine er forresten brukt opp - så nå skal jeg kjøpe meg nye - og jeg går nok fortsatt for den lave modellen..

Eh.. jeg fulgte deg helt til du sammenlignet dem med tøffler *ler* Da assosierer jeg øyeblikkelig med snubling, fomling og "ey, hvor ble det av skoen"?

Men jeg antar at du mente det mer som at de er utrolig bekvemme, deilige og kan brukes til så mangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen peil på hvordan størrelsene er? Jeg har lest at de er små i størrelsen, men hvor små i forhold til det man vanligvis bruker?

Jeg bruker vanligvis størrelse 38-39, i Muckboots må jeg ha str 39/40 for at skoa skal sitte godt med ulvangsokker på. Men nå har jeg ganske merkelige føtter (den høyre er større enn den venstre, og de er egentlig ganske korte og brede begge to), så jeg er kanskje ikke den rette til å svare?

Det beste er vel uansett å prøve på en utstilling eller noe sånt før du kjøper. Her er arrangementene Zolos har stand på resten av år 2007: http://www.zolos.no/shop/includes/utstillinger.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis størrelse 38-39, i Muckboots må jeg ha str 39/40 for at skoa skal sitte godt med ulvangsokker på. Men nå har jeg ganske merkelige føtter (den høyre er større enn den venstre, og de er egentlig ganske korte og brede begge to), så jeg er kanskje ikke den rette til å svare?

Det beste er vel uansett å prøve på en utstilling eller noe sånt før du kjøper. Her er arrangementene Zolos har stand på resten av år 2007: http://www.zolos.no/shop/includes/utstillinger.php

Takk! Da kan jeg antakelig prøve dem på et arrangement i oktober, selv om jeg kanskje kunne trengt dem før. Jeg har også rare føtter, og har dårlig erfaring med å bestille sko over nettet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er ikke det bare til å returnere det til nettbutikken og be om en annen størrelse?

Jada, jeg er LITT utålmodig av meg, hehe

De fleste butikker bruker å være greie på det ja.

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste butikker bruker å være greie på det ja.

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Pensko i str 39 kan da ikke være noe problem, eller mener du for menn :lol:

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste butikker bruker å være greie på det ja.

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Du har mindre føtter enn meg, vet ikke om jeg skal le eller gråte :Laugh::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste butikker bruker å være greie på det ja.

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Litt OT men. Prøv å finn ut om det er noen spesial butikker rundt deg som driver spesielt med sko i små størrelser. F.eks her i bergen er det en butikk som har ecco sko i dame fra str 34-35.

En annen ting er å prøve amerikanske/ engelske sko merker, de er ofte små i størrelsen. Timerland er også veldig små i nr. så det kan jo være noe? Sko som er scandinaviske som f.eks ecco er ofte veldig "god" i nr, så en må ofte ned en nr i dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy. Mobbing av føtter er ikke lov. :) De må jo uansett stå til høyda. :D Greit å ikke se ut som langbein også. :P

Litt OT men. Prøv å finn ut om det er noen spesial butikker rundt deg som driver spesielt med sko i små størrelser. F.eks her i bergen er det en butikk som har ecco sko i dame fra str 34-35.

En annen ting er å prøve amerikanske/ engelske sko merker, de er ofte små i størrelsen. Timerland er også veldig små i nr. så det kan jo være noe? Sko som er scandinaviske som f.eks ecco er ofte veldig "god" i nr, så en må ofte ned en nr i dem..

Takker. :lol: Regner med at det finnes noen i Oslo (her i Sarp måtte jeg gå i barneavdelinga for å få pensko. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy. Mobbing av føtter er ikke lov. :) De må jo uansett stå til høyda. :D Greit å ikke se ut som langbein også. :P

Takker. :lol: Regner med at det finnes noen i Oslo (her i Sarp måtte jeg gå i barneavdelinga for å få pensko. :P )

Da MÅ jeg jo få lov til å spørre hvor høy du er og? Og forresten, ikke mobb Langbein her, da mobber du meg i samme slengen tror jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...