Jump to content
Hundesonen.no

Litteratur om fôring og ernæring?

JailyTina

Recommended Posts

Min forrige hund hadde særdeles sterk fôrallergi. Hun reagerte til og med på alt vi prøvde av allergifôr. Mikey viser samme symptomer nå og etter et besøk hos veterinæren for å få utelukket f.eks. parasitter ser det ut til at det er fôrallergi her å. Jeg har lest litt om fôring og ernæring på både hund og hest, men ikke veldig mye og ønsker nå å lære litt mer. Er det noen som har forslag til litteratur som omhandler ernæring av hund? Alt er av interesse..

Hei

Første gang jeg hører om råfor, og ble nyskjærrig. Hunden min er kresen sånn sett at han ikke spiser mye, faktisk ganske lite, er tynn (20 kg) ca 70 cm lang og 65 cm høy. Det er ikke jeg som har oppdratt han, han kommer ikke til meg før om 3 uker og da er han ca 10 mnd gammel. Hittil har han levd på huskost, mest suppe med pasta og grønnsaker, lite kjøtt og noe ben (mest kylling). Nå spiser han noe tørr for og fortsatt huskost, men jeg vil forandre på dette. Han er veldig energisk og hyper, frisk sånn sett, men han har tørr/sprø halvlang pels, tørre og sprukne poter, og sprukne negler. HAn er livsglad og det syns ikke at noe er galt, men jeg vil helst at han blir friskere slik at alt er 100% bra. Hvem vil ikke det?

Så jeg lurer på, har nåe lest linken om V&H og ser veldig bra ut som fôr. Men hva burde jeg velge innenfor, altså hvem type? våtfor eller tørrfor? og hvilket nr?

Er det noen som har erfaring og kunne gi meg tips?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...