Gå til innhold
Hundesonen.no

NJFF Elverum

HHC

Recommended Posts

Er det noen som skal hit? Den holdes lørdagen Bjerke er på Elverum for Gr 7, Retrievere, Dachs og noen flere så vidt jeg husker.

Disse har faktisk gått sålangt at de har NEKTET Utstillingstelt, dette skal bli morsomt å uvant og se tenker jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nekte utstillingstelt er jo litt ekstremt..

En mellomløsning med kun telt på en side, eller et eget område for teltene hadde vært litt bedre..

Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken om at nå begynner det å ta av helt med telt.. NKK trondheim f.eks, det er jo helt umulig å gå rundt og kikke, er telt og barduner overalt. Lurer på hvordan det hadde blitt uten telt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå er det i grunnen lenge siden jeg var der og det kan godt tenkes at dem har flyttet på utstillingsringene men hvis dem er der jeg så det så skjønner jeg godt at dem nekter utstillingstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nekte utstillingstelt er jo litt ekstremt..

En mellomløsning med kun telt på en side, eller et eget område for teltene hadde vært litt bedre..

Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken om at nå begynner det å ta av helt med telt.. NKK trondheim f.eks, det er jo helt umulig å gå rundt og kikke, er telt og barduner overalt. Lurer på hvordan det hadde blitt uten telt. :lol:

Ja, men de fleste jaktfolka har vel ikke telt uansett? hehe.. Men skal bli et anderledes syn ja.. :)

Nå er det i grunnen lenge siden jeg var der og det kan godt tenkes at dem har flyttet på utstillingsringene men hvis dem er der jeg så det så skjønner jeg godt at dem nekter utstillingstelt.

Liten plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tja da var det i hvertfall noe som het trær i nærheten av ringen. :lol: Den gangen så var det en fin plass syns jeg men tenkte ikke på om ringene egnet seg til utstilling. Ellers så er det da telt i nærheten men dem står til utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det værste mildt sagt værste av en utstilling.. Skal skrive litt mer som jeg legger til under Bjerke resultatene. Folk med 40år i miljøet sa de ikke hade vært med på verre.

Hvorfor synes du det var så ille?

Jeg stilte der igår for første gang jeg sammen med min lille labbis valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen kanskje, men lørdagen var grusomt. En ting er litt gåavstand på NKKs stoore utstillinger. Men med 600påmeldte hunder bør man slippe og gå over en halv kilometer! for eksempel.. Kan godt nevne mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen kanskje, men lørdagen var grusomt. En ting er litt gåavstand på NKKs stoore utstillinger. Men med 600påmeldte hunder bør man slippe og gå over en halv kilometer! for eksempel.. Kan godt nevne mye mer..

Ja du har vel et poeng der. På søndagen var det ikke så mange hunder, men jeg synes det var et koslig sted å ha utstilling bare litt lite kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har vel et poeng der. På søndagen var det ikke så mange hunder, men jeg synes det var et koslig sted å ha utstilling bare litt lite kanskje...

Og kanskje ikke så morsomt med en ring der du kan ta svømmeknappen mens du stiller? (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje ikke så morsomt med en ring der du kan ta svømmeknappen mens du stiller? (;

Hehe...nei. Men den var akkurat passe stor til at jeg ikke ble helt gal av nervøsitet før jeg gikk inn i ringen :lol: Var du der på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...