Gå til innhold
Hundesonen.no

NJFF Elverum

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som skal hit? Den holdes lørdagen Bjerke er på Elverum for Gr 7, Retrievere, Dachs og noen flere så vidt jeg husker.

Disse har faktisk gått sålangt at de har NEKTET Utstillingstelt, dette skal bli morsomt å uvant og se tenker jeg :lol:

Skrevet

Å nekte utstillingstelt er jo litt ekstremt..

En mellomløsning med kun telt på en side, eller et eget område for teltene hadde vært litt bedre..

Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken om at nå begynner det å ta av helt med telt.. NKK trondheim f.eks, det er jo helt umulig å gå rundt og kikke, er telt og barduner overalt. Lurer på hvordan det hadde blitt uten telt. :lol:

Guest lijenta
Skrevet

Nå er det i grunnen lenge siden jeg var der og det kan godt tenkes at dem har flyttet på utstillingsringene men hvis dem er der jeg så det så skjønner jeg godt at dem nekter utstillingstelt.

Skrevet
Å nekte utstillingstelt er jo litt ekstremt..

En mellomløsning med kun telt på en side, eller et eget område for teltene hadde vært litt bedre..

Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken om at nå begynner det å ta av helt med telt.. NKK trondheim f.eks, det er jo helt umulig å gå rundt og kikke, er telt og barduner overalt. Lurer på hvordan det hadde blitt uten telt. :lol:

Ja, men de fleste jaktfolka har vel ikke telt uansett? hehe.. Men skal bli et anderledes syn ja.. :)

Nå er det i grunnen lenge siden jeg var der og det kan godt tenkes at dem har flyttet på utstillingsringene men hvis dem er der jeg så det så skjønner jeg godt at dem nekter utstillingstelt.

Liten plass?

Skrevet
Ja, men de fleste jaktfolka har vel ikke telt uansett? hehe.. Men skal bli et anderledes syn ja.. :lol:

Liten plass?

De har kanskje små fjelltelt :)

Guest lijenta
Skrevet

Tja da var det i hvertfall noe som het trær i nærheten av ringen. :lol: Den gangen så var det en fin plass syns jeg men tenkte ikke på om ringene egnet seg til utstilling. Ellers så er det da telt i nærheten men dem står til utstilling.

Skrevet

På Prestøya, Elverum, er det endel trær og innimellom disse skal det være plass til utstillingsringer, masse publikum osv, så jeg skjønner da at de ikke er så glad i telta. Regner med det var der du mente.

Skrevet

Det er det værste mildt sagt værste av en utstilling.. Skal skrive litt mer som jeg legger til under Bjerke resultatene. Folk med 40år i miljøet sa de ikke hade vært med på verre.

Skrevet
Det er det værste mildt sagt værste av en utstilling.. Skal skrive litt mer som jeg legger til under Bjerke resultatene. Folk med 40år i miljøet sa de ikke hade vært med på verre.

Hvorfor synes du det var så ille?

Jeg stilte der igår for første gang jeg sammen med min lille labbis valp.

Skrevet

Søndagen kanskje, men lørdagen var grusomt. En ting er litt gåavstand på NKKs stoore utstillinger. Men med 600påmeldte hunder bør man slippe og gå over en halv kilometer! for eksempel.. Kan godt nevne mye mer..

Skrevet
Søndagen kanskje, men lørdagen var grusomt. En ting er litt gåavstand på NKKs stoore utstillinger. Men med 600påmeldte hunder bør man slippe og gå over en halv kilometer! for eksempel.. Kan godt nevne mye mer..

Ja du har vel et poeng der. På søndagen var det ikke så mange hunder, men jeg synes det var et koslig sted å ha utstilling bare litt lite kanskje...

Skrevet
Ja du har vel et poeng der. På søndagen var det ikke så mange hunder, men jeg synes det var et koslig sted å ha utstilling bare litt lite kanskje...

Og kanskje ikke så morsomt med en ring der du kan ta svømmeknappen mens du stiller? (;

Skrevet
Og kanskje ikke så morsomt med en ring der du kan ta svømmeknappen mens du stiller? (;

Hehe...nei. Men den var akkurat passe stor til at jeg ikke ble helt gal av nervøsitet før jeg gikk inn i ringen :lol: Var du der på søndag?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...