Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilbrede svinelever


Helene

Recommended Posts

Har en svinelever liggende i frysen som jeg tenkte å ta opp og lage godbiter til hunden av. Noen gode tips til hvordan best tilbrede den?

Har fått tips om å først koke den, deretter ha den i stekeovnen på 50grader over natta, er dette det beste? Skal ikke skryte på meg at jeg er noen kløpper på kjøkkenet verken på menneskemat eller hundemat, utover tørrfôr og oppkutting av ymse godbiter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med fårelever og storfelever, men vil anta det er likt med svin.

Jeg koker leveren en times tid (til den blir "grå" helt gjennom) så skjærer jeg den opp i biter og har den i ovnen i et par tre timer på 100 grader. Jeg liker at den er litt myk i midten, hundene syns det er enda mere snask da :)

Anbefaler å ha god lufting på kjøkkenet hele prosessen, lukter mindre godt til tider spør du meg :) Men hundene syns det lukter himmel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper kokingen jeg, og skjærer og klipper leveren i små små biter og har det utover bakepapir. Lar det stå på 50 - 75grader lenge, gjerne over 12 timer. Har jeg det litt travelt fyrer jeg opp temperaturen til 100 grader. Jo høyere tempereatur jo mer lukt. Bikkjene elsker det uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...