Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan stille opp schäfer?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg dreiv og skulle stille opp Joy, for å se om ho var veldig bananrygga (blir påvirka av all diskusjonen om det :D ), så kom jeg plutselig på at jeg egentlig ikke vet hvordan en schäfer stilles opp! Vel, jeg VET jo hvordan en schäfer stilles opp, men jeg aner egentlig ikke hvor langt jeg skal strekke bakbeina! Men vi tok ihvertfall noen bilder, så kan dere se om ho skal ha bakbeina mye lenger bak, også skal dere få lov til å pirke på alt annet som er gæærnt med ho også. :)

Jeg får forresten ikke strukket ho mer bakover på bakbeina, for ho flytter på seg hele tiden (før fikk jeg ikke stilt ho opp i det hele tatt, så det går framover), så hvis noen har tips til hvordan jeg skal få ho til å ikke flytte på seg, så er det flott det og!

Bildene:

joy-1.jpg

blabla032.jpg

blabla030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreiv og skulle stille opp Joy, for å se om ho var veldig bananrygga (blir påvirka av all diskusjonen om det :D ), så kom jeg plutselig på at jeg egentlig ikke vet hvordan en schäfer stilles opp! Vel, jeg VET jo hvordan en schäfer stilles opp, men jeg aner egentlig ikke hvor langt jeg skal strekke bakbeina! Men vi tok ihvertfall noen bilder, så kan dere se om ho skal ha bakbeina mye lenger bak, også skal dere få lov til å pirke på alt annet som er gæærnt med ho også. :)

Jeg får forresten ikke strukket ho mer bakover på bakbeina, for ho flytter på seg hele tiden (før fikk jeg ikke stilt ho opp i det hele tatt, så det går framover), så hvis noen har tips til hvordan jeg skal få ho til å ikke flytte på seg, så er det flott det og!

Bildene:

joy-1.jpg

blabla032.jpg

blabla030.jpg

Det er litt feil vinkel på bildene dine, men eg skal prøve å kommentere litt... På bilde nr 1 så er bakfoten strekt alt for langt bak, frembeina står for langt i fra hverandre, og så står ho litt "fransk". (det vil seie at potene er vridd utover) Når du stiller henne opp i fronten, så skal det være ca en knytteneves mellomrom i mellom frambeina, om du forstår?

På bilde nr 3 står ho ganske bra med bakfoten, men igjen så er vinkelen på bildet litt feil... Men sei meg, holder du hodet oppe med ei strupelenke?

Må le litt når eg ser på bilde nr 2, det viser en hund som virkelig gir utrykk for at dette ikke er noe gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt feil vinkel på bildene dine, men eg skal prøve å kommentere litt... På bilde nr 1 så er bakfoten strekt alt for langt bak, frembeina står for langt i fra hverandre, og så står ho litt "fransk". (det vil seie at potene er vridd utover) Når du stiller henne opp i fronten, så skal det være ca en knytteneves mellomrom i mellom frambeina, om du forstår?

På bilde nr 3 står ho ganske bra med bakfoten, men igjen så er vinkelen på bildet litt feil... Men sei meg, holder du hodet oppe med ei strupelenke?

Må le litt når eg ser på bilde nr 2, det viser en hund som virkelig gir utrykk for at dette ikke er noe gøy! :D

Haha, var ikke mer som var feil, nei? :)

Det er litt vanskelig å holde styr på både bakbein og forbein når ho driver og flytter på seg hele tida. :D

Holder ikke hodet opp, bare holder det på plass, sånn at ho ikke skal suse sånn. Men er et vanlig utstillingsbånd som jeg rappa fra Lill.

Edit: Ho syns ikke det så veldig gøy, nei. Skjønte ikke noen ting av hva jeg dreiv med, og la seg ned flere ganger. Hva ho må gå igjennom for at jeg skal få se om ho har bananrygg. Stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...