Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitykurs


Caroline

Recommended Posts

Hei igjen,

Stovner Hundeklubb har AG-kurs (weekend) 22-23.September i hvertfall (aner ikke om det er fullt eller noe slikt).

Satt nylig og vurderte om jeg skulle melde på selv der, faktisk..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står nybegynnerkurs i Terminlisten deres på hjemmesiden - www.stovnerhundeklubb.no. Jeg vurderer også å starte et nybeg.kurs i lp med en annen av mine i høst, men der er det i alle fall flere alternativer å velge på.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står nybegynnerkurs i Terminlisten deres på hjemmesiden - www.stovnerhundeklubb.no. Jeg vurderer også å starte et nybeg.kurs i lp med en annen av mine i høst, men der er det i alle fall flere alternativer å velge på.

Susanne

Takk for det :D Har du noe kontaktinfo også kanskje? :D Ble visst litt lat idag kjenner jeg, orker ikke å lete selv :icon_cry:

LP-kurs skal den lille sorte få seg utover høsten/vinteren engang, når hormoner og sånt har roa seg bittelitt ned.. Hun røyter i november, så en gang på nyåret tenker jeg det er passende for henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hvor du bor, men Canis avdelig akershus har noen utrolig lærerike foundatinkurs som kan anbefales. Er ikke så veldig mye hinderinnlæring, men grunnferdigheter du kommer til å få MYE igjen for når du starter på hinder og handling! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Ikke helt sikker på hvor du bor, men Canis avdelig akershus har noen utrolig lærerike foundatinkurs som kan anbefales. Er ikke så veldig mye hinderinnlæring, men grunnferdigheter du kommer til å få MYE igjen for når du starter på hinder og handling! :icon_cry:

Kreves det noe der for å ta kurset? Vi er så og si blanke, har bare tatt valpekurs (grunnkurs nå til høsten). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreves det noe der for å ta kurset? Vi er så og si blanke, har bare tatt valpekurs (grunnkurs nå til høsten). :icon_cry:

Nei, er jo grunnferdigheter og ingen belastende øvelser. Meget godt egnet for nybegynnere. Fanny og Thomas er flink å legge til rette i forhold til hvilket nivå man er på. Jeg gikk kurset i fjor med en hund som hadde opprykket til klasse 2, å føler vi fikk like mye igjen for det som de som var helt færske. :D

En ulempe er at andre klubber ikke godkjenner dette kurset for å starte på deres treninger (de som krever nybegynnerkurs), men personlig syns jeg dette er øvelser en hund burde kunne før et nybegynnerkurs (det er hvert fall en enorm stor fordel). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Stovner krever bestått bronsemerke i lp for alle som tar nybegynnerkurs der :D

Stovner krever bronsemerket eller tilsvarende lydighet. Dvs......de krever ikke nødvendigvis lenger selve merket,men at du har en grei og lydig hund. (endret i fjor tror jeg. Vi måtte ha bronsemerket for å få begynne når vi gikk nybegynnerkurs)

På nybegynnergrupper er det alltid hunder som tar seg en liten avstikker uansett om de har bronsemerket eller ei. Det viktigste er at hunden hører noenlunde på eier/fører og "kom" og "bli" er nyttige kommandoer:-)

Velkommen på kurs i SHK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stovner krever bronsemerket eller tilsvarende lydighet. Dvs......de krever ikke nødvendigvis lenger selve merket,men at du har en grei og lydig hund. (endret i fjor tror jeg. Vi måtte ha bronsemerket for å få begynne når vi gikk nybegynnerkurs)

På nybegynnergrupper er det alltid hunder som tar seg en liten avstikker uansett om de har bronsemerket eller ei. Det viktigste er at hunden hører noenlunde på eier/fører og "kom" og "bli" er nyttige kommandoer:-)

Velkommen på kurs i SHK.

Det er fint ;) Vi har startet en gang i kl.I i det minste, med OK resultat, så grunnøvelsene er jo der ;) Da skal jeg sjekke ut terminlista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...