Jump to content
Hundesonen.no

Agilitykurs


Caroline

Recommended Posts

Posted

Lyst til å få med meg et kurs eller to med Saeta før hun pares, så vi er i gang liksom.. Neste år er hun pelsløs etter valper, en ypperlig mulighet for å trene og starte LP og AG :icon_cry:

Noen tips?

Posted

Hei igjen,

Stovner Hundeklubb har AG-kurs (weekend) 22-23.September i hvertfall (aner ikke om det er fullt eller noe slikt).

Satt nylig og vurderte om jeg skulle melde på selv der, faktisk..

Susanne

Guest Just me!!
Posted

Oh, det hørtes interessant ut. Det er jo på tide og hoppe i det, men da må det helst være nybegynnerkurs?

Posted

Ja, det står nybegynnerkurs i Terminlisten deres på hjemmesiden - www.stovnerhundeklubb.no. Jeg vurderer også å starte et nybeg.kurs i lp med en annen av mine i høst, men der er det i alle fall flere alternativer å velge på.

Susanne

Posted
Ja, det står nybegynnerkurs i Terminlisten deres på hjemmesiden - www.stovnerhundeklubb.no. Jeg vurderer også å starte et nybeg.kurs i lp med en annen av mine i høst, men der er det i alle fall flere alternativer å velge på.

Susanne

Takk for det :D Har du noe kontaktinfo også kanskje? :D Ble visst litt lat idag kjenner jeg, orker ikke å lete selv :icon_cry:

LP-kurs skal den lille sorte få seg utover høsten/vinteren engang, når hormoner og sånt har roa seg bittelitt ned.. Hun røyter i november, så en gang på nyåret tenker jeg det er passende for henne..

Posted
Husk at Stovner krever bestått bronsemerke i lp for alle som tar nybegynnerkurs der :D

Har aldri tatt bronsemerket, men hun har startet LP1, teller det? :icon_cry:

Posted

Ikke helt sikker på hvor du bor, men Canis avdelig akershus har noen utrolig lærerike foundatinkurs som kan anbefales. Er ikke så veldig mye hinderinnlæring, men grunnferdigheter du kommer til å få MYE igjen for når du starter på hinder og handling! :icon_cry:

Guest Just me!!
Posted
Ikke helt sikker på hvor du bor, men Canis avdelig akershus har noen utrolig lærerike foundatinkurs som kan anbefales. Er ikke så veldig mye hinderinnlæring, men grunnferdigheter du kommer til å få MYE igjen for når du starter på hinder og handling! :icon_cry:

Kreves det noe der for å ta kurset? Vi er så og si blanke, har bare tatt valpekurs (grunnkurs nå til høsten). :D

Posted
Kreves det noe der for å ta kurset? Vi er så og si blanke, har bare tatt valpekurs (grunnkurs nå til høsten). :icon_cry:

Nei, er jo grunnferdigheter og ingen belastende øvelser. Meget godt egnet for nybegynnere. Fanny og Thomas er flink å legge til rette i forhold til hvilket nivå man er på. Jeg gikk kurset i fjor med en hund som hadde opprykket til klasse 2, å føler vi fikk like mye igjen for det som de som var helt færske. :D

En ulempe er at andre klubber ikke godkjenner dette kurset for å starte på deres treninger (de som krever nybegynnerkurs), men personlig syns jeg dette er øvelser en hund burde kunne før et nybegynnerkurs (det er hvert fall en enorm stor fordel). :D

Posted
Husk at Stovner krever bestått bronsemerke i lp for alle som tar nybegynnerkurs der :D

Stovner krever bronsemerket eller tilsvarende lydighet. Dvs......de krever ikke nødvendigvis lenger selve merket,men at du har en grei og lydig hund. (endret i fjor tror jeg. Vi måtte ha bronsemerket for å få begynne når vi gikk nybegynnerkurs)

På nybegynnergrupper er det alltid hunder som tar seg en liten avstikker uansett om de har bronsemerket eller ei. Det viktigste er at hunden hører noenlunde på eier/fører og "kom" og "bli" er nyttige kommandoer:-)

Velkommen på kurs i SHK.

Posted
Stovner krever bronsemerket eller tilsvarende lydighet. Dvs......de krever ikke nødvendigvis lenger selve merket,men at du har en grei og lydig hund. (endret i fjor tror jeg. Vi måtte ha bronsemerket for å få begynne når vi gikk nybegynnerkurs)

På nybegynnergrupper er det alltid hunder som tar seg en liten avstikker uansett om de har bronsemerket eller ei. Det viktigste er at hunden hører noenlunde på eier/fører og "kom" og "bli" er nyttige kommandoer:-)

Velkommen på kurs i SHK.

Det er fint ;) Vi har startet en gang i kl.I i det minste, med OK resultat, så grunnøvelsene er jo der ;) Da skal jeg sjekke ut terminlista.

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Caroline.

Bare husk at du ikke kan ta Bronsemerket etterat du har konkurrert i kl 1 og tatt sølvmerket. Prøv å finne en klubb å ta Bronsemerket. Det er ingen krav om at du må ha tatt en Appellmerkekurs først. Du kan gå opp som privatist. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...