Lilla Skrevet 24. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2007 Min 2 år gamle pomeranianjente blir altså overivrig når vi trener. Hun blir så fokusert på godbiten at hun ikke alltid klarer oppgavene. :glare: Da stresser hun rundt og prøver alt hun har lært for å få godbiten så fort som mulig. F eks når vi trener på triks(nye), gå pent osv.. Noen idéer til hvordan jeg kan få henne mer konsentrert på signalene jeg gir og ta seg tid til å prøve ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 24. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2007 Vent henne ut... Ta en roøkt. Gi en ny instruks. Ikke mas! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 25. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 25. Juli 2007 Gjem godbiten, ikke la henne vite hva hun får. Du kan også prøve å gå ned i kvalitet på godbiten, bruk noe hun ikke liker så godt. Eller som ida skriver; tren ro. Gi belønning for å være rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Skrevet 26. Juli 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Juli 2007 Ja, jeg kan jo prøve.. Belønne ro, gjemme godbiten, bruke god tid osv.. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.J Skrevet 26. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 26. Juli 2007 Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 26. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 26. Juli 2007 Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken". Her er treningslysten på topp etter langtur, eller å ha badet og kavet seg opp en times tid. Så det med å bli rolig av tur, er vel litt individuellt, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molly Skrevet 26. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 26. Juli 2007 Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken". Godbiter hunden ikke liker, ville den vel antakeligvis ikke spist engang. De fleste har sine favoritter, og noe som er bra, men ikke verdens beste liksom, det var vel det som var ment med svaret vil jeg tro... Jeg bruker favorittgodis i de vanskeligste situasjonene, men sørger for å gi det "dårligste" jeg kan komme unna med i lettere situasjoner. Da kan man lett oppgradere belønningen samtidig som man oppgraderer vanskelighetsgraden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar