Gå til innhold
Hundesonen.no

Overivrig


Lilla

Recommended Posts

Min 2 år gamle pomeranianjente blir altså overivrig når vi trener. Hun blir så fokusert på godbiten at hun ikke alltid klarer oppgavene. :glare: Da stresser hun rundt og prøver alt hun har lært for å få godbiten så fort som mulig. F eks når vi trener på triks(nye), gå pent osv.. Noen idéer til hvordan jeg kan få henne mer konsentrert på signalene jeg gir og ta seg tid til å prøve ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjem godbiten, ikke la henne vite hva hun får. Du kan også prøve å gå ned i kvalitet på godbiten, bruk noe hun ikke liker så godt. Eller som ida skriver; tren ro. Gi belønning for å være rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken".

Her er treningslysten på topp etter langtur, eller å ha badet og kavet seg opp en times tid. Så det med å bli rolig av tur, er vel litt individuellt, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi godbiter hunden ikke liker kan faktisk oppfattes av hunden som straff. Kanskje du kan gå en tur først slik at hun blir litt roligere før dere begynner treningen? Unngå å belønne med leke, da det kan øke stressnivået og da blir hunden enda mer "våken".

Godbiter hunden ikke liker, ville den vel antakeligvis ikke spist engang.

De fleste har sine favoritter, og noe som er bra, men ikke verdens beste liksom, det var vel det som var ment med svaret vil jeg tro...

Jeg bruker favorittgodis i de vanskeligste situasjonene, men sørger for å gi det "dårligste" jeg kan komme unna med i lettere situasjoner. Da kan man lett oppgradere belønningen samtidig som man oppgraderer vanskelighetsgraden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...