Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

Monab88

Recommended Posts

Ønsker ALLE en riktig fin utst.dag, på alle måter. Men forbeholder meg "retten til å mobbe" samboeren til Yodel hvis/når jeg ser han...

Jeg har forøvrig ikke kommet så enormt mye lenger enn sist, da...

Ok - jeg har børstet EN av dem, men burde selvsagt ha gjort så mye mere til nå..

Appropos korthår kontra langhåret hund på utstilling - joda, deree eiere av korthårede hunder har selvsagt en ENORM fordel fremfor oss langhårs-eiere når vi snakker om forhåndspreparering!

Mens VI har dog EN fordel - og det er at dommere (sånn generelt) kan ser ca like mye (eller lite!) som de fleste andre.. Så VI kan i alle fall prøve på å "fikse" på hundenes feil og mangler..

Men floker og "lurvete" pels er neppe noe av det vi kan "fikse" - så jeg fortsetter med det jeg holdt på med, jeg...

LYKKE, LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Vi "møtes" her på søndagen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Ønsker ALLE en riktig fin utst.dag, på alle måter. Men forbeholder meg "retten til å mobbe" samboeren til Yodel hvis/når jeg ser han...

Innvilges :rolleyes:

Men vær nå litt snill iallefall, da. (Iallefall FØR han har vært i ringen.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjelper på Agilityen jeg, vet ikke om det er på samme plass men jeg skal hvertfall være på Orre imorgen :) Så hvis noen ser en ganske lav jente med mørkt hår som er rundt agen uten hund så må dere komme bort å hilse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN som har rukket hjem og kommet med noen resultater?

Jeg rakk ikke mobbing av basenjihandler - men mulig han ikke var der på lørdagen? Men uansett storkoste vi oss innendørs i hallen med kjempestor ring, varmt og delig, meget god plass rundt ringen - og vi så veldig liten grunn for å gå ut i blåst'en... (Annet enn for en og annen røyk + litt shopping av godbiter til hundene, selvsagt!)

Vi fikk nesten alt vi ønsket på utstillingen i hvertfall - og er strålende fornøyde.

BIR og BIG.3 til champ. hannen min (Moby), CK + 4. beste hannhund på lille Baby-Moses (ikke cert'et, da åpenklassevinneren var 3. beste hann, dessverre), og tispen min (Milla) tok sitt 3 CACIB i år og ble beste tispe og BIM. Milla var også eneste tispe som fikk CK i rasen, så der var det nærmest utklassing...

På fredagen kom vi oss vel frem til campingen vi hadde bestilt hytte bare for å få beskjed om at de hadde gjort en feil og flyttet bestillingen vår 2 uker frem, så hytten "vår" var dessverre utleid.. Så vi kunne få en "leilighet" istedenfor, og da sa jeg at det selvsagt går helt greit, sålenge vi får ha med hund der. Ha ha - det var selvsagt ikke lov "normalt", men siden DE hadde gjort feilen, så var det selvsagt i orden.

Men ikke så kult uansett å ta inn hunder inn i en leilighet hvor det allerede på døren står et STORT skilt med at det ikke er lov med hund..

Så i dag, før vi sjekket ut, vasket og vasket og vasket vi den - så de neste som får leiligheten får den i alle fall renere og penere enn det vi gjorde (selv om den var helt OK da også!).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...