Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

Monab88

Recommended Posts

Ønsker ALLE en riktig fin utst.dag, på alle måter. Men forbeholder meg "retten til å mobbe" samboeren til Yodel hvis/når jeg ser han...

Jeg har forøvrig ikke kommet så enormt mye lenger enn sist, da...

Ok - jeg har børstet EN av dem, men burde selvsagt ha gjort så mye mere til nå..

Appropos korthår kontra langhåret hund på utstilling - joda, deree eiere av korthårede hunder har selvsagt en ENORM fordel fremfor oss langhårs-eiere når vi snakker om forhåndspreparering!

Mens VI har dog EN fordel - og det er at dommere (sånn generelt) kan ser ca like mye (eller lite!) som de fleste andre.. Så VI kan i alle fall prøve på å "fikse" på hundenes feil og mangler..

Men floker og "lurvete" pels er neppe noe av det vi kan "fikse" - så jeg fortsetter med det jeg holdt på med, jeg...

LYKKE, LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Vi "møtes" her på søndagen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Ønsker ALLE en riktig fin utst.dag, på alle måter. Men forbeholder meg "retten til å mobbe" samboeren til Yodel hvis/når jeg ser han...

Innvilges :rolleyes:

Men vær nå litt snill iallefall, da. (Iallefall FØR han har vært i ringen.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjelper på Agilityen jeg, vet ikke om det er på samme plass men jeg skal hvertfall være på Orre imorgen :) Så hvis noen ser en ganske lav jente med mørkt hår som er rundt agen uten hund så må dere komme bort å hilse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN som har rukket hjem og kommet med noen resultater?

Jeg rakk ikke mobbing av basenjihandler - men mulig han ikke var der på lørdagen? Men uansett storkoste vi oss innendørs i hallen med kjempestor ring, varmt og delig, meget god plass rundt ringen - og vi så veldig liten grunn for å gå ut i blåst'en... (Annet enn for en og annen røyk + litt shopping av godbiter til hundene, selvsagt!)

Vi fikk nesten alt vi ønsket på utstillingen i hvertfall - og er strålende fornøyde.

BIR og BIG.3 til champ. hannen min (Moby), CK + 4. beste hannhund på lille Baby-Moses (ikke cert'et, da åpenklassevinneren var 3. beste hann, dessverre), og tispen min (Milla) tok sitt 3 CACIB i år og ble beste tispe og BIM. Milla var også eneste tispe som fikk CK i rasen, så der var det nærmest utklassing...

På fredagen kom vi oss vel frem til campingen vi hadde bestilt hytte bare for å få beskjed om at de hadde gjort en feil og flyttet bestillingen vår 2 uker frem, så hytten "vår" var dessverre utleid.. Så vi kunne få en "leilighet" istedenfor, og da sa jeg at det selvsagt går helt greit, sålenge vi får ha med hund der. Ha ha - det var selvsagt ikke lov "normalt", men siden DE hadde gjort feilen, så var det selvsagt i orden.

Men ikke så kult uansett å ta inn hunder inn i en leilighet hvor det allerede på døren står et STORT skilt med at det ikke er lov med hund..

Så i dag, før vi sjekket ut, vasket og vasket og vasket vi den - så de neste som får leiligheten får den i alle fall renere og penere enn det vi gjorde (selv om den var helt OK da også!).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...