Gå til innhold
Hundesonen.no

hundebøker

linniogamy

Recommended Posts

Skrevet

Ja, den er dødsbra. Også vil jeg anbefale deg å lese Nordenstam bøkene- selv om du ikke vil følge den treningsmetoden.. Mye nyttig som står der og, samt at man tross alt må vite litt om hvorfor man velger det eller det.

Skrevet

Jan Fennell "Hundelytteren", Stanley Coren "Tal Hundsk", Anders Hallgren "Hundens gyldne regler", Patricia McConnell "I den anden ende af hundesnoren" ... lidt for enhver smag og gode alle fire synes jeg. :D

Skrevet

hypotyhreose hos hunden av june solemso... :wink: veldig bra bok for de som har hund med hypothyhereose.

ellers så kan du jo kjøpe deg en bok om rase din og fordype deg enda mer i den, fra valp til voksen hund er også veldig bra

Skrevet

Jeg har en rasebok på engelsk som heter "The Complete Encyclopedia of Dogs", skrevet av Esther Verhoef-Verhallen. Vet ikke om dette er en kjent bok..? Den er i hvert fall veldig bra, for det er MYE mer utfyllende informasjon om hver rase enn det er i f.eks. Teknologisk Forlag sine bøker(selv om de er fine de også).

Skrevet

Full kontroll, av Geir Nordenstam. For den trenings interesserte. Selv om du ikke trener Nordenstam har han mye bra å si, som er verdt å få med...

Skrevet

Jeg tror det finnes to "Full kontroll" bøker, den jeg har lest er grønn på omslaget med et bilde på forsiden...

Grei nok den...Men likte den ikke noe videre, ikke ta det ille opp Vicky :)

Planlegger selv å lese, "Ikke skyt hunden", går det an og bestille den på biblioteket?

Skrevet

Jeg likte mye av det i Full Kontroll, men selvfølgelig var det mye jeg ikke syns var brukbart også. Jeg kommer sikkert til å si det samme dersom jeg leser f.eks en bok om klikkertrning!

Skrevet

Men bøker som du har sånn halvveis lyst på kan du jo låne på bibioteket da :) Man kan jo ikke bruke alle pengene sine på hundebøker heller :D (og det sier jeg som nesten kan svømme i alle hundebøkene mine:p)

• 3 weeks later...
Skrevet
er det noen som har noen bra hundebøker og anbefale?

må ha ny bok snart, har lest de jeg har flere 100 ganger nå:D

Mange hundebøker kan jo heldigvis lånes på biblioteket. Jeg er en av dem som bare må ha bøkene hjemme:-). De bøkene jeg har fått mest utav er Teknologisk Forlag sin Store Hundebok, Sven Jãrverud sine bøker Din Hund (som valp og unghund) og Din hund fortsetter (Betinging, innlæring, moment). En annen bok som også er litt bra er David Alderton sin bok Håndbok for hundeeiere :D

Skrevet

Klikkertrening for din hund, selv om man ikke vil drive med klikkertrening, så er det veldig mange nyttige ting man lærer.. kjempe bra bok.. :D

Skrevet
Klikkertrening for din hund, selv om man ikke vil drive med klikkertrening, så er det veldig mange nyttige ting man lærer.. kjempe bra bok.. :lol:

Det er jeg helt enig med deg i. Har den boka også :)

Skrevet

HUNDER - Skader og Sykdommer av Anders Strande er ikke nevnt enda...

Jeg likte den godt, en slags legebok for hunder... Med gode beskrivelser & forklaringer..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...