Gå til innhold
Hundesonen.no

Søndagstreninger

Maja&Twinki

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Japp, halv sju er greit. Skriver det i gjesteboken til hundetreffene jeg, slik at andre folk også kan få det med seg.

Skrevet

Gresssletta på rotvoll da? Der er det god plass og man får til å trene på både ringtrening og andre ting. dessuten har vi tilgang til både gress og asfalt som underlag.

Leangen, Ikea, brundalen...solsiden, men der er det en del folk.

Guest Christine
Skrevet

Høhø, solsiden en Søndags formiddag? Vi kommer til å bli jagd bort..

Vi kommer kanskje :wub:

Skrevet
Høhø, solsiden en Søndags formiddag? Vi kommer til å bli jagd bort..

Vi kommer kanskje :)

Det var nok ikke det beste forslaget nei :)

Kan noen bestemme et sted? Når skal vi møtes?

Guest Christine
Skrevet

Jeg kom akuratt inn, og siden denne tråden har ligget død, og jeg er trøtt nå, og helst vil sove lenge i morgen så sier jeg:

Statoilbygget 13.00 i morgen.

Skrevet
Vi kommer kl 13.00, mulig litt senere. Har ikke helt ordnet meg skyss enda, så må evt. ta bussen :P

samme her :)

EDIT: Sjekket bussruta og det går ikke noe buss slik at jeg kommer dit i tide og den bussen som går slik at jeg rekker det går om et kvarter og den rekker jeg ikke. Jeg kan ta en buss som går ti over ett, og da kommer jeg ca halv to - kvart på to. :)

Jeg har med kamerea og skal ta masse bilder av vegasen hvertfall ;)

• 1 month later...
Skrevet

Drar fram denne igjen jeg. Noen som vil være med å trene på søndag?

Har endelig ei frihelg og syns jeg iallefall bør ha ei treningsøkt med hundene :rolleyes:

Guest Christine
Skrevet

Kan heller ikke i helga, sporkurs her og.

Neste helg skal jeg kjøre moped hele helga, og helga etter der igjen blir det valpeshow. Også blir det en del jakt og moped-turer utover høsten/vinteren...

Men vi blir med så fremt det passer for oss en gang eller to :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...