Gå til innhold
Hundesonen.no

Vega prøver og stoppe krangling

~Marlene~

Recommended Posts

Vega kalles fredsmeglern i hundeklubben vår, for når noen hunder småkrangler eventuelt begynner å sloss, da kommer Vega imellom eller ved siden av bjeffer og ser ut som hun prøver å få dem til å stoppe! og dem stopper som regel.synes det er så merkelig, hun har aldri vært i slosskamp selv, hun reagerer også om vi krangler her hjemme i familien, da kommer hun å bjeffer, kommer i mellom oss å stopper det! :D men uansett, det slår aldri feil HVER gang stopper hun det, enten det er hamstrer, kaniner,katter,hunder,mennesker ja alt!

har du og en slik hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vaktmester. Ingen hunder skal bråke, leke eller herje uten at hun skal ha et ord med i laget. Men ikke direkte fredsmegler da. Men det hender det også. Hun tar gjerne på seg rollen som den minstes beskytter.

Når ungene krangler går hun gjerne imellom. Eller hun gjorde det før, til hun fant ut at det ikke hjalp :D

Du har nå en skatt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea kjefter på "barna" (Sue og Chippo) når de leker for voldsomt med hverande. Det er Sue som får mest kjeft, for hun er mest bøllefrø. Chessea "kjefter" ved å gå i mellom dem og pushe bort den som er verst mens hun boffer litt. Hehe. Det er helt klart facinerende å se hvordan hundene forstår hverandre, og å se hvordan de innretter seg etter hverandres "regler" på en fredelig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak pleide å gå i mellom hvis noen hunder begynte å yppe mot hverandre eller en hund var ufin mot en annen. Da han var yngre gjorde han dette uansett hvor store de andre hundene var. Etter at han har blitt eldre (og kanskje litt klokere), har han ofte begynt å gå til eierne i stedet, som om han prøver å be dem om å få hundene sine til å oppføre seg ordentlig. Det samme gjør han hvis en (stor) hannhund blir litt for interessert i en av "hans" tisper :D Isak liker heller ikke at mennesker krangler. Da kommer han også og "sier" at vi ikke kan holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
    • Jeg har ikke lyst til å beskrive metode å trene inn ro med tekst på internett. Kroppspråk, toneleie, timing og ikke minst følelser. Jeg anbefaler å leie inn en instruktør. Det er alltid det beste, fordi de ser en utenifra. En ser ikke sitt eget kroppsspråk, og når en har fokus på hunden og barna så er det fort gjort å glemme eget kroppsspråk. Alternativt, om økonomien er veldig stram: Dunbar Academy abonnement? 
    • Jeg tenker at hvis du har en solid "gå og legg deg på plassen din"-kommando så er det en fin avledning når hun maser sånn. Men pass også på at hun ikke blir eksludert når det er barn inne i bildet. Ellers så er det kontrollert og rolig omgang med barn. Sett dere ned på litt avstand til en barnehage i hentetid, og belønn ro og kontakt. Gå tur sammen med små barn og/eller barnevogn, helst uten nærkontakt mellom hund og barn. Lær hunden at hun får være med selv om det er barn der, men at hun ikke trenger å bry seg om dem.
    • Takk for tips 😊 Vi skal få passe en irsk setter tispe nå neste helg, så det blir spennende. Men har veldig lyst til å bli bedre kjent med Engelsk setter som rase også.  😊
    • Tuuusen takk for langt og utfyllende svar! 😊 Og så nydelig da.  Flere og flere vi snakker med never Gordon, så jeg skal sjekke opp de også. Vi skal få passe en irsk setter tispe neste helg, så gleder meg til å bli litt bedre kjent med et eksemplar av rasen 😊
  • Opprett ny...