Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrøbbel. isj.


Aya

Recommended Posts

Nå har jeg bare funnet verdens herligste hund. En border collie gutt på 5 mnd.. Han er dødsherlig; langbeint og halv lang pels, med halve hodet i svart og halve i hvitt.. Jeg falt litt totalt for å si det sånn. Problemet er at han koster 6000, og jeg snakka med en venn av oss som driver BC oppdrett og er på landslaget i gjeting eller noe, og INGEN av de beste valpene hans går over 5500. Han er heller ikke chip'et. Uff. Han er bare DEN lille røveren, og så herlig, men jeg kan ikke betale "tomme penger" for en hund, hvis dere skjønner.. Er ikke så rik. Litt sur nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har sjekket litt rundt.. en god venn av familien driver BC avl og starter gjeterhund konkurranser på det høyeste nivået, samt at han er dommer. Og ingen av hans beste valper går for mer enn 5500. Dessuten er han ikke stueren for hun har endel hunder, og de har eget sted å bo på gårdsplassen. Han er sosialisert og sånn men.. Allikevel! Skal undersøke mer. Jeg får ikke lagt ut bilder fra denne dataen, noen som vil ha bilder på mail av meg og legge ut? pliis?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si jeg blir litt mistenksom på hvorfor hunden blir solgt for 500 kr mer enn vanlig pris, når den er 5 mnd, ikke chipet...

Hva er det som gjør at den er så dyr? Er foreldrene premierte innen bruks eller ekstriør...

Ville nok sjekket opp litt her ja... ikke la kjærligheten for ham gjøre deg blind :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET jo det er for mye, og derfor vil jeg ikke kjøpe han. Jeg er litt inne i BC miljøet, og er fullt klar over at prisen på de aller beste valpene ikke overstiger 5500. Og dette er ikke en premiert hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det border collie du hadde tenkt deg forresten? Bare lurer... :D

De rasene jeg har tenkt mest på er BC, Schäfer, JRT, Belgerne og Flatcoat sånn ca.. Så har andre raser vært mer eller mindre aktuelle. BC er den rasen -av alle- jeg har mest erfaring med, så det er litt "trygt" når man skal overta en eldre hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...