Gå til innhold
Hundesonen.no

Porsgrunn 14.juli

HHC

Recommended Posts

Noen resultater fra Porsgrunn;

Guro (Bambii88) gjorde det strålende med sin vakre pepper! CK, CERT, BIR, BIG & BIS4! :o

Hu burde fått fortelle det selv, men jeg har bildet ;P

BIS4.jpg

Valpen til Aris klarte mirakuløst (han var nok i litt godt hold, og vinglete, samt han hadde noen ekstra tenner) og kapre BIR og BIG2. (Kathrine er like fotogen som alltid... <_< )

BIR.jpg

BIS ble ;

(Elendig bilde - men bedre enn det jeg tok.. hehe)

BIS-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet. Ace vant klassen sin, men fikk verken HP eller CK, og delte dermed skjebne med alle tervtispene i dag. Ingen fikk mer enn rød, og ikke noe cert ble utdelt på hannesiden.

Hva synes dere andre om hallen? Jeg melder hvertfall IKKE på til denne utstillignen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet. Ace vant klassen sin, men fikk verken HP eller CK, og delte dermed skjebne med alle tervtispene i dag. Ingen fikk mer enn rød, og ikke noe cert ble utdelt på hannesiden.

Hva synes dere andre om hallen? Jeg melder hvertfall IKKE på til denne utstillignen igjen..

Hallen?! Hva med gjennomføringen?

Jeg var UTROLIG flau på vegne av Norge når det gjalt at det var utenlandsk dommer tilstede!

Jeg og resten av gr 8 hundene var på vei inn så spurte hun "Hvem skal dømme gr 8?" Da skulle de finne ut det!

Vi måtte vnete lenge før gr 3 fikk kommket seg inn i ringen, for få rosetter, surt sekreteriat, lite planlagt - rett og slett!

Bee; Faren til han som eier hunden tror jeg er han som har fortispe som er halvsøster til min Xanto :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kjente igjen han ja, så jeg tenkte på det :o Så moro da! :o

Synes det er så gøy at han gjør det bra iom at han er kullbroren til Kayla. Gleder meg til Bjerke. Da skal de stille samtidig igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet.

Det er faktisk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk feil.

så veldig rart at dommeren kom bort til meg og kallte hu lovely bitch og at han hadde problemer med å skille de da... så skal du slenge om deg med indisier om at noe ikke er som det er, så kan du ta det på PM med meg, og jeg forteller vidre det dommeren sier til meg, og ikke hva du tror du vet :o Så jeg er faktisk veldig fornøyd, med tanke på hvor KORT tid jeg har hatt henne, at hu ALDRI har vært i en hall, og at hu oppførte seg veldig bra.

så ikke kom med tåpelige komentarer for å ødelegge dagen min, takk

EDTIT : Takk for grattulasjoner forresten Tuppetroll og Jaktlykke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR valp på Kerry Blue Terrier valpen. Han stilte jo alene, så var ikke så mye konkurranse akurat..

Men han oppførte seg bra, og da er jeg fornøyd med debutten.

Her er kritikken han fikk:

Mgt trivelig helhet. Velbårene ører. Stilig hals og front. Står meget bra på sine ben. Velvinkl bakben. Velbåret hals.

Mgt stabil i bevegelse for aldern.

Velvist og velhandlet

Novas første valpeshow og kritikk :o

Hos boxerne var det litt mer konkurranse, stilte 20 boxere. Embla ble 1 konk 1 Kval CK 2 BTK. Det var bra kvalitet på tispene, og hun slo ut 3 champion tisper. Og Buffy vile overhode ikke vise seg i dag. Hun endte opp med 1 konk 1 kval CK 4 BTK.

De fikk gode kritikker begge to.

Gratulerer til alle andre med gode resultater og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Guro og Pepper :) SUPER prestasjon for en så ung hund! Noen som kan fortelle meg hvor mange dalmiser det var? Jeg er desverre i Danmark og fikk ikke vært med å sett på... Hrmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bare 3 dalmiser, men i og med at dommeren var av den sære typen og ikke likte store hunder kom det som et sjokk at han satte pepper opp til Bir! (2 junior hanner og en tispe deltok)

Btw: Pepper ser MYE bedre ut enn det han gjør på det bildet *ler*. Han ser jo ut som en klump med karperygg og dårlig halefeste, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...