Gå til innhold
Hundesonen.no

Porsgrunn 14.juli

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Noen resultater fra Porsgrunn;

Guro (Bambii88) gjorde det strålende med sin vakre pepper! CK, CERT, BIR, BIG & BIS4! :o

Hu burde fått fortelle det selv, men jeg har bildet ;P

BIS4.jpg

Valpen til Aris klarte mirakuløst (han var nok i litt godt hold, og vinglete, samt han hadde noen ekstra tenner) og kapre BIR og BIG2. (Kathrine er like fotogen som alltid... <_< )

BIR.jpg

BIS ble ;

(Elendig bilde - men bedre enn det jeg tok.. hehe)

BIS-1.jpg

Skrevet

Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet. Ace vant klassen sin, men fikk verken HP eller CK, og delte dermed skjebne med alle tervtispene i dag. Ingen fikk mer enn rød, og ikke noe cert ble utdelt på hannesiden.

Hva synes dere andre om hallen? Jeg melder hvertfall IKKE på til denne utstillignen igjen..

Skrevet
Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet. Ace vant klassen sin, men fikk verken HP eller CK, og delte dermed skjebne med alle tervtispene i dag. Ingen fikk mer enn rød, og ikke noe cert ble utdelt på hannesiden.

Hva synes dere andre om hallen? Jeg melder hvertfall IKKE på til denne utstillignen igjen..

Hallen?! Hva med gjennomføringen?

Jeg var UTROLIG flau på vegne av Norge når det gjalt at det var utenlandsk dommer tilstede!

Jeg og resten av gr 8 hundene var på vei inn så spurte hun "Hvem skal dømme gr 8?" Da skulle de finne ut det!

Vi måtte vnete lenge før gr 3 fikk kommket seg inn i ringen, for få rosetter, surt sekreteriat, lite planlagt - rett og slett!

Bee; Faren til han som eier hunden tror jeg er han som har fortispe som er halvsøster til min Xanto :o

Skrevet
Bee; Faren til han som eier hunden tror jeg er han som har fortispe som er halvsøster til min Xanto :o

Kan stemme det. De har Flat i hvertfall :o

Skrevet

Gratulerer så mye til alle! :icon_fun:

Gratulerer dere :o

Hannen som ble BIS er den vordrende far til vår tispes valper. :o

Synes jeg kjente igjen han ja, så jeg tenkte på det :o Så moro da! ;)

Skrevet
Synes jeg kjente igjen han ja, så jeg tenkte på det :o Så moro da! :o

Synes det er så gøy at han gjør det bra iom at han er kullbroren til Kayla. Gleder meg til Bjerke. Da skal de stille samtidig igjen :o

Skrevet
Flere som gjorde det godt i dag - Toya ble 2.beste tispe med collien sin, kun slått pga litt daff løping på slutten i konkurransen om certet.

Det er faktisk feil.

Skrevet

Det var det hun sa selv da, hvertfall :o

Du skrev forøvrig feil på kritikken til Ace - hun ble pekt til 1.plass, men du skrev konk. 3 på den :closedeyes:

Skrevet

Gratulerer med flotte resultater jenter! Jeg tok meg den friheten å lysne bildene litt slik at vi ser dere bedre :rolleyes:

30475_s.jpg

30476_s.jpg

30477_s.jpg

Og stort grattis til Toya og til Ace!

Skrevet

Takk Helga Mari - desverre ser jeg ikke mindre mongo ut av det da :o

Og bare så det er sagt - flatten logrer så halen ikke med, den henger ikke ned! :o

Skrevet
Det er faktisk feil.

så veldig rart at dommeren kom bort til meg og kallte hu lovely bitch og at han hadde problemer med å skille de da... så skal du slenge om deg med indisier om at noe ikke er som det er, så kan du ta det på PM med meg, og jeg forteller vidre det dommeren sier til meg, og ikke hva du tror du vet :o Så jeg er faktisk veldig fornøyd, med tanke på hvor KORT tid jeg har hatt henne, at hu ALDRI har vært i en hall, og at hu oppførte seg veldig bra.

så ikke kom med tåpelige komentarer for å ødelegge dagen min, takk

EDTIT : Takk for grattulasjoner forresten Tuppetroll og Jaktlykke :o

Skrevet
Takk Helga Mari - desverre ser jeg ikke mindre mongo ut av det da :o

Kaller du det der mongo :o Da skal jeg finne noen vakre oppstillingsbilder av meg jeg.... eller... ehh nei det blir for grovt :o

Skrevet

Vil gratulere alle sammen som gjorde det bra i dag :o Går noen ekstra gratulasjoner til Guro og BIS4. Et KJEMPE BRA resultat for en så ung hannhund!! :o:o

Skrevet

BIR valp på Kerry Blue Terrier valpen. Han stilte jo alene, så var ikke så mye konkurranse akurat..

Men han oppførte seg bra, og da er jeg fornøyd med debutten.

Her er kritikken han fikk:

Mgt trivelig helhet. Velbårene ører. Stilig hals og front. Står meget bra på sine ben. Velvinkl bakben. Velbåret hals.

Mgt stabil i bevegelse for aldern.

Velvist og velhandlet

Novas første valpeshow og kritikk :o

Hos boxerne var det litt mer konkurranse, stilte 20 boxere. Embla ble 1 konk 1 Kval CK 2 BTK. Det var bra kvalitet på tispene, og hun slo ut 3 champion tisper. Og Buffy vile overhode ikke vise seg i dag. Hun endte opp med 1 konk 1 kval CK 4 BTK.

De fikk gode kritikker begge to.

Gratulerer til alle andre med gode resultater og!

Skrevet

Gratulerer så mye til Guro og Pepper :) SUPER prestasjon for en så ung hund! Noen som kan fortelle meg hvor mange dalmiser det var? Jeg er desverre i Danmark og fikk ikke vært med å sett på... Hrmf!

• 1 month later...
Skrevet

Bare 3 dalmiser, men i og med at dommeren var av den sære typen og ikke likte store hunder kom det som et sjokk at han satte pepper opp til Bir! (2 junior hanner og en tispe deltok)

Btw: Pepper ser MYE bedre ut enn det han gjør på det bildet *ler*. Han ser jo ut som en klump med karperygg og dårlig halefeste, haha

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...