Gå til innhold
Hundesonen.no

Våteksem?

Recommended Posts

Jeg og en veninne tok med oss hundene våres for å bade litt tidligere idag.

det er en liten kjøre tur dit vi skulle, og på vei fram så klapper jeg emma på halsen(hun synes ikke det er sååååå godt å bl klappa på halsen, bedre men ryggen :o ) og kjenner et sår, kommer frem til badeplassen og studerer nermere, kommer fram til at det ser ut som et gangsår eller eksem. så vi fyker hjem, barberer emma og finner dette

isja.jpg

Er dette et våteksem?

reiser mest sannsynlig til vetten nå "idag" lørdag da... aldri hatt våteksem på noen av mine jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har våteksem på min også men aldri under halsen. men mitt ser ikke helt slik ut men mest trolig er det våteksem. halsen hadde sikkert vært meget utsatt på min om han hadde gått mye med halsreim, men det gjør han ikke. faktisk aldri utenom turene. går din med halsreim..? er han/henne mye bløt og fuktig eller ute i regn?

Noen venner har en berner sennen som er mye utsatt for våteksem under halsen, men den går konstant med lær-reim rundt halsen.

Jeg har bare pleiet det selv, har aldri vært hos dyrlgen med mine grunnet eksemen, klippet/barbert det rent, renset med klorhexidin eller pyrisept. latt det tørke og deretter sprayet på med Aloe vera veterinary spray eller optima ph hudspray. det har leget seg selv alle ganger.. der går kjempe fint, men om behandlingen ikke hadde gitt resultater i løpet av noen dger hadde jeg også sjekket det. Dyrlegen setter de på kortison eller antibiotika med en gang. Det synes jeg er tull når det godt kan leges med andre middler. ingen har gått av å gå på medisiner uansett.

LYKKE TIL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ser ut som våteksem ja. I hvertfall hvis det klør veldig og lukter vondt.

Barber området + noen cm utenfor området. Smør/spray gjerne på litt aloe vera. Det er også en mulighet å smøre på sinksalve. Sett på potesokker på bakbeina på hun ikke klorer seg selv.

Slik gjør jeg det når marko får våteksem (har skjedd flere ganger, og vært over hele brystkassen + under magen). Det trenger bare å tørke ut, så forsvinner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ser ut som våteksem ja. I hvertfall hvis det klør veldig og lukter vondt.

Barber området + noen cm utenfor området. Smør/spray gjerne på litt aloe vera. Det er også en mulighet å smøre på sinksalve. Sett på potesokker på bakbeina på hun ikke klorer seg selv.

Slik gjør jeg det når marko får våteksem (har skjedd flere ganger, og vært over hele brystkassen + under magen). Det trenger bare å tørke ut, så forsvinner det.

hmm, hun klør ikke på det, og det luikter ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hmm, hun klør ikke på det, og det luikter ikke i det hele tatt

Ikke sikkert det har kommet så langt at det har begynt å lukte, men ville ihvertfall hatt på sokker når hunden er alene så ikke han får sjangs til å klø. Aloe Vera pleier å funke :icon_confused:

Ellers lurt å holde det tørt og gjerne bruke sele på hunden en periode så ikke halsbåndet irriterer det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...