Gå til innhold
Hundesonen.no

Brenne bilder over på cd

hanne-pia

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nå alle bildene mine lagret på pc'n og kun her. Tenke jeg skulle brenne dem over på en cd, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal forminske de til. Nå er de fleste bildene 2048 x 1536 og 1,5 MB og det er jo kanskje litt vel stort, det blir jo ikke plass til særlig mange bilder på en cd med den størrelsen :| Men hva er en ok størrelse å ha de lagret som, slik at jeg fortsatt kan skrive ut papirkopier dersom jeg skulle ønske det etterhvert?

Skrevet

Dersom du ikke har noen annen backup av bildene enn disse CDene, så hadde jeg brent de slik de er. Evt brenne de over på en DVD plate, som har noe mer lagringsplass.

Skrevet

Ja, jeg kjøpte DVD-plater for å brenne over på, men Nero (iallefall den versjonen jeg har) vil ikke brenne bilder på de cdene. Kanskje jeg bare må prøve med vanlige cd-plater likevel da, de har jo tross alt plass til 800 mb (ser jeg nå når jeg tar meg bryet med å faktisk sjekke :| )

Skrevet

Hehe, det var kanskje ett poeng ja :| DET har jeg faktisk ikke tenkt på... Har helt sikkert bare en vanlig CD brenner :| *gjemme hodet i sanden*

Skrevet

He he. Kan være greit å finne det ut ja.

Men behold bildene i den størrelsen som de er, og brenn heller ned mange CDer. De koster ikke all verden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...