Taz Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 Haha... Er ikke SÅ uvanlig å like det. Man tar en loff, legger rå karbonadedeig eller hva det nå er oppå, og så rå eggeplomme. Man tar litt kapers på, og salt og pepper. Nam nam! Så lenge man ikke spiser mer enn to, og så lenge man ikke føler seg litt kvalm fra starten av, så er det godt Ehh...Nam.. kanskje ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazita Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 nei her i huset pleier hundene åfå rå bein rett i fra frysen, kan ikke fåmeg til å tro at det er noe bakterier i de beina når frysen vår holder en temp på -20-22 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 nei her i huset pleier hundene åfå rå bein rett i fra frysen, kan ikke fåmeg til å tro at det er noe bakterier i de beina når frysen vår holder en temp på -20-22 grader nei, da tror jeg du kan være temmelig sikker på at alle bakterier er døde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 Kjøttdeig er for dyr mat for bikkja mi, men det er IKKE noe problem å gi dem det Bare skjem bort dyret du Vi kjøper kjøttdeit fra sverige Der er det ikke så dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 Vi kjøper kjøttdeit fra sverige Der er det ikke så dyrt.. Vet ikke om jeg ville gitt det rått, men det går sikkert bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 Rå kjøttdeig er jo ikke farlig, iallefall ikke i norge. tross alt er det strengle regler når det gjelder både kjøtt og kylling i norge, og det er kjempesjeldent det er salmonella her til lands. Har hørt det er mer både i Sverige og Danmark.. Det er vel mer en smakssak det, om man vil gi hunden rått kjøtt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impega Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 For ca. 2 år siden da jeg tok næringskurs for hunder, ble det sagt at det ikke er noe krav om Salmonella-fri mat til hunder. Det er jo helt hårreisende!!! :-o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 For ca. 2 år siden da jeg tok næringskurs for hunder, ble det sagt at det ikke er noe krav om Salmonella-fri mat til hunder. Det er jo helt hårreisende!!! :-o Jeg blir så sint!! Hvorfor skal dyr behandles som "ting?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyra Skrevet 9. August 2005 Rapporter Share Skrevet 9. August 2005 rått kjøtt med rå eggeplomme oppå tror jeg. matrett "Jeg tror jek kommer til og spy i en konteiner" nei da. Eneste jeg likker råt er bacon og jeg tåler ikke egg snufs egg som er så godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 10. August 2005 Rapporter Share Skrevet 10. August 2005 Men siden hun sa at hun kjøpte det i Sverige liksom. Tror ikke det er farlig i Norge, men Sverige er jo EU-land, så jeg ville vært mer forsiktig da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 10. August 2005 Rapporter Share Skrevet 10. August 2005 Fant ut at vi ikke hadde begynt å gi han fra det svenske.. Men da skal jeg ikke gi det.. Vi har bare gitt han norsk kjøttdeig hittil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 10. August 2005 Rapporter Share Skrevet 10. August 2005 Fant ut at vi ikke hadde begynt å gi han fra det svenske.. Men da skal jeg ikke gi det.. Vi har bare gitt han norsk kjøttdeig hittil Det er sikkert ikke no farlig med den svenske heller, men er jo greit å være på den sikre siden De digger i alle fall kjøttdeig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 10. August 2005 Rapporter Share Skrevet 10. August 2005 Det er sikkert ikke no farlig med den svenske heller, men er jo greit å være på den sikre siden De digger i alle fall kjøttdeig! ja, Felix blir helt vill hvis han ser kjøttdeig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 11. August 2005 Rapporter Share Skrevet 11. August 2005 Salmonellafaren er liten i Norge - det er strengere kontroller her til lands enn f.eks Danmark. I Danmark er det en kjent sak at det mye salmonella i egg f.eks. Jeg forer gjerne rå bein og vom til mine hunder - men det er bein og avskjær etter jakta vår. Er altså ikke redd for noe slags smitte derfra. Det er sunt for bikkjene å gnage på rå bein - det holder tannkjøttet friskt og man slipper unna tannsteinen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar