Gå til innhold
Hundesonen.no

OT,men må ha svar nå! Angst


Inustaff

Recommended Posts

Merker jeg er litt utenom det vanlige ond i dag... :P

Dem kommer opp om du ikke har skrubba dem skikkelig! Tro meg!

Jeg og samboern var på jordebærslang for snart ei uke siden.. Jeg koooosa meg m masse bær og melk.

På natta ble jeg litt kvalm. På morran var jeg helt ubrukelig,kasta opp bare rødt (trodde det var blod men var nok jordebæra). Var dårlig hele dagen. Nevnte dette på Pinschertreffet søndag, da nevnte Nina dette med polakkene som driter i jordebær-åkern.. Jeg hadde ikke vaska jordbæra. :wacko::P

HJELP!!

Jeg føler meg faktisk dårlig!! Huff, håper ikke at det har noe med det der å gjøre. Altså jeg følte meg dårlig før jeg leste det der. Jeg har ondt i magen, hadde ondt i hode, hadde ondt i hele kroppen og var skikkelig trøtt i sted. Nå har jeg ondt i magen, ondt i kroppen og er kjempe trøtt.

HJELP!! Må spørre pappa om han er dårlig når han kommer hjem for han har spist mer en meg. Men jeg skyldte av de. Men bare lett. Kan være melken da. Er ikke så glad i melk. Kan være derfor jeg er kvalm også da. Kan være det bare er fordi jeg badet i går og det var kaldt da. Det er ikke sikkert at det er det da.

Nå er jeg desperat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
HJELP!

Jeg føler meg faktisk dårlig! Huff, håper ikke at det har noe med det der å gjøre. Altså jeg følte meg dårlig før jeg leste det der. Jeg har ondt i magen, hadde ondt i hode, hadde ondt i hele kroppen og var skikkelig trøtt i sted. Nå har jeg ondt i magen, ondt i kroppen og er kjempe trøtt.

HJELP! Må spørre pappa om han er dårlig når han kommer hjem for han har spist mer en meg. Men jeg skyldte av de. Men bare lett. Kan være melken da. Er ikke så glad i melk. Kan være derfor jeg er kvalm også da. Kan være det bare er fordi jeg badet i går og det var kaldt da. Det er ikke sikkert at det er det da.

Nå er jeg desperat!

Gravid? :wacko:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke gravid. Hehe :wacko: Lurer i hvertfall da på hvordan jeg ble det.

I dag er jeg ihvertfall frisk igjen da. Tror det var bra at jeg lå og svettet av meg sykdommen i går.

Var sikkert bare en liten influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling kan ha små fjon som ser ut som hår når den er grillet... dette er fra underdunen. Husk at kylling er foret opp i rekordfart, så de rekker ikke å få skikkelig fjærprakt. Lite sansynlig at det er noe "galt" med den kyllingen.

Det tenkte jeg også på..! Jeg har spist sånn kylling mange ganger, og kalkun kan også være sånn. Noen ganger henger det til og med en liten fjær, eller deler av en fjær igjen. Jeg syns det er skikkelig ekkelt, og takler ikke å spise mer da. (Det er liksom baksiden ved å handle billig på Rema..) Blir så tydelig hva jeg spiser, det er ikke lenger mat, det er en kalkun eller kylling.. :D Og jeg antar at fargen på hårene kommer an på hvilken farge fjærene hadde, det fins jo mørke høner også, selv om hvite er mest vanlig.

Men hvis du ser "hår", så er jo skinnet på, og da ser du jo lett om det er kyllingskinn, siden det har sånne nupper på seg etter at de har ribbet den, eller om den er barbert. Tviler på at de ribber rotter, kan heller tro at de flår de, og da får du jo aldri vite om det er rotte eller kylling du har spist.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gadd og lest hele tråden jeg da, men jeg bare lurer, smakte det kylling det du spiste da? :rolleyes:

For om det ikke er kylling, er det mulig det er kaninkjøtt, for det smaker nesten det samme :|

Tviiiiler på at det er kanin, iom at det er en delikatesse og har en sinnsyk kilopris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fryktelig vondt at folk skall si såpass rasisitiske og stygge ting om folk som faktisk gjør alle jobbene som norske folk er for late eller rett og slett bare ikke gidder å gjøre.

Vet dette er OT, men kan ikke dy meg.

Så bonden skulle ha plukket flere hundre mål med jordbær på egenhånd (hvis man ikke driver stort, går man konk, og hvem hadde vel ikke blitt trist om vi ikke fikk NORSKE jordbær?)... hm... Nei, det er mange flinke folk fra mellomeuropa som tjener en hel årslønn på de 3 mnd i de jobber her på gården i hvertfall. De tjener godt, og blir både respektert og høyt vedrsatt her i hvertfall.

Jeg har hørt en sak der mattilsynet skulle begynne med kontroll for at alle jordbærplukkere skal vaske hendene sine (altså toaletter med såpe, vann og papir lett tilgjenglig i alle arbeidsområdene). Det ble påpekt at det ennå ikke var melt noen i norge som hadde blitt syke av jordbær pga endetarmsbakterier, men de skulle være "føre-var". Det er både vel og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviiiiler på at det er kanin, iom at det er en delikatesse og har en sinnsyk kilopris..

Er enkelt å bare avle og slakte selv da. Vet om mange som gjør det. Er man heldig, får man kjøttet ganske billig også, så det trenger ikke å være så usannsynlig :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enkelt å bare avle og slakte selv da. Vet om mange som gjør det. Er man heldig, får man kjøttet ganske billig også, så det trenger ikke å være så usannsynlig :icon_fun:

Bare jeg som synes det er grotesk å avle kanin kun med tanke på slakt?

Mulig jeg er sentimental med tanke på at jeg har hatt kanin som kjæledyr før, men dog. Hva mener du forresten med at man kan få kjøttet billig dersom man er heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det er grotesk å avle kanin kun med tanke på slakt?

Mulig jeg er sentimental med tanke på at jeg har hatt kanin som kjæledyr før, men dog. Hva mener du forresten med at man kan få kjøttet billig dersom man er heldig?

Vi hadde middagskaniner (som de kalte det) for bare noen år siden.

Men må få si at jeg ikke hadde tenkt til å slakte dem. men ha de som "kjæledyr" ute i uthuset med andre kaniner av annen rase.

Finner man en kanin som er påkjørt får du den nok ganske så billig. Fint å bruke på gatekjøkken de vettu :whistle:

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det er grotesk å avle kanin kun med tanke på slakt?

Mulig jeg er sentimental med tanke på at jeg har hatt kanin som kjæledyr før, men dog. Hva mener du forresten med at man kan få kjøttet billig dersom man er heldig?

Jeg mente bare det at om man kjøper fra de rette oppdretterene, så kan man få det billig. Altså, er som i butikker; ikke alle som selger det like dyrt :rolleyes:

Er ikke helt fan av å avle kaniner "bare for kjøtt", men er mange som avler for å drive seriøs avl, og så blir de kaninene som ikke trengst mer og som ikke kan omplasseres som kjæledyr, slaktet. Dessuten, så er jo det som teller, at kaninen har hatt det godt menst den har levd, og at den blir avlivet på en rask, smertefri og human måte :icon_fun:

Nå ble jo dette totalt off topic da..sorry :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...