Gå til innhold
Hundesonen.no

Dressurkurs med (for) mange deltakere

Cathrine og Killja

Recommended Posts

er jo helt forkastelig at det enkelte steder er opptil 10 -12 ekvipasjer pr kurs. det sier seg selv da at det er umulig med individuell oppfølging av den enkelte. der jeg går er vi 5 stk. hun vil ikke ha flere . det lyser det seriøsitet av. eneste minudet , er at hun har mye venntelister da... men det er jo ikke skadelig :):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kurs med tja sikkert over seksti ekvipasjer i samme hall, samtidig, jeg. Det gikk aldeles utmerket. Det er mer snakk om organisering og tilstrekkelig antall instruktører, enn anntall deltakere, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor flink instruktøren er til å holde øye med flere på en gang, hvordan instruktøren gjennomgår nye øvelser osv. En god instruktør er like god med 10 ekvipasjer som 5 (det burde nok ikke overstige 12 ekvipasjer på et kurs da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det har med type kurs å gjøre jeg. Mange kursdeltakere har ingen forståelse av at man kan lære mye bare ved å se på de andre bli instruert også. På valpekurs og nybegynnerkurs har jeg ingenting i mot opp til 12 deltakere, der handler det mye om sosialisering i utgangspunktet, og veldig mange valper vil ikke greie å gjøre så innmari mye i løpet av en kveld på kurset. Vi var 8 på videregående kurset jeg gikk i den lokale hundeklubben, og det synes jeg passet veldig bra. Den viktigste treningen er den som skjer utenom kurskveldene uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med bcAmira, det er veldig viktig at instruktøren kan jobben sin, og klarer å ha mange. Evt. at det er flere instruktører. Som Tuppetroll nevner kan man også lære MYE av å se på andre, men da må kurset legges opp slik at folk følger med og får utbytte av det, og ikke bare står og kjeder seg og ser i lufta med egen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...