Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattedør


Cec

Recommended Posts

Har sett på to typer;

Staywell med infrarød lås

Infrarød

t_16933.jpg

og med magnetlås

Magnetisk

t_16312.jpg

Har hatt reflekshalsbånd på kattene siden de begynte å være ute, og det går ikke lange tiden før det er mistet og man må kjøpe et nytt. Vil dette være tilfelle med dette halsbåndet også? Vil jo ikke risikere at katten blir sittende utenfor og ikke kan komme inn. Vil heller ikke risikere å IKKE ha noen type lås, for da kommer den "populære" nabokatten ("KJEMPEkatten") inn døra, og det blir ikke noe koselig.

Har dere noen andre produkter å anbefale? Trenger generelt gode råd mtp kattedør, og erfaringer.

Tar det lang tid før de aksepterer den, og hvordan lærer man dem hvordan den funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at det er en diskusjon om dette på dyrenett og har lest svarene der. Ser også at endel har klaget over TREKK, og det er jo noe man helst ikke vil ha mtp strømregningene... problemer med trekk hos noen av dere? Eventuelt hvilken type dør gjør at man unngår trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tror staywell kattedøren med magnet skal fungere relativt bra. når du har magnetdør tar du jo den risken at katten kan miste halsbåndet, men som du nevner at ingen da kommer inn. Må vel nesten tro at de med magnet er bedre når det gjelder trekk. de uten magnet kan jo lett slå litt fram å tilbake når det blåser. men det koster jo litt mer for de med magnet da. jeg har hatt uten magnet og endte opp med fremmede katter inn og en hund som prøvde å komme seg ut så droppa katteluken og satt på plexieglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte den med magnet, og det har vært en ubetinget suksess!

Tok noen dager før de skjønte hvordan de skulle komme seg ut på egenhånd, og så enda noen dager før de skjønte hvordan de kom seg inn også - men nå hopper pusene ut og inn som de vil, og det er så utrolig fint å vite at de har tilgang på mat, vann og sofakrok og i tillegg når som helst kan gå ut og leke :D

Hurra! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 1000 kr + magnetene som kostet ca. 200 kr stk. Utrolig nok sitter halsbåndene på begge fremdeles, de har hatt en tendens til å miste de tidligere. Beste investeringen for min samvittighet - og dem det gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Poblemene med kattedør har dessverre begynt å vise seg. 3 ganger på 2 uker har vi hatt mus i kjelleren. Det KAN hende at vi har en eller annen hemmelig inngang for mus, men det kan jo også hende at musene har blitt løftet inn gjennom kattedøra...... de to første gangene har jeg sluppet den stakkars forpinte musa ut, men nå hadde vi vært bortreist en uke, og det lå altså en stakkars død liten mus i kjelleren da vi kom hjem. Har ikke fysisk SETT kattene dra mus inn, men døra er faktisk litt oppå veggen. Kan liksom ikke tro at de BÆRER musen i tennene inn gjennom døra, og at musa spretter ned alle trappene ned i kjelleren. Noen erfaringer?

Ellers kjenner jeg jo at det trekker fra døra. Og nå som det nærmer seg vinter, og vi skal sette inn ny verandadør i løpet av 14 dager, så kvier vi oss jo for å lage hull og få den iskalde trekken rett inn på kjøkkenet.

Men til syvende og sist så er vi jo så utrolig fornøyde med å ha denne døra...... hjelp! What to do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Tynset, og her er det jo som kjent litt kaldt av og til.... :rolleyes:

Vi har prøvd 3 typer kattedør, og den gamle typen fra StayWell er etter vår erfaring den beste. Både når det gjelder trekk og hva kattene liker. Nå har vi en annen type (Sving?) fordi vi har skiftet dør og ikke fikk tak i StayWell. Kattene liker den ikke! Men men. De får leve med det. Og vi har ikke frosset ihjel ennå, men er litt spent på hvor tett den er når vinteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...