Gå til innhold
Hundesonen.no

Muffins.


tm100021

Recommended Posts

Begge deler. Lurer på hvordan pinto muffins smaker. Det må jeg lage en gang :whistle:

Ellers liker jeg å ha 1 lys og en mørk. Ellers blir jeg for lei av en smak...

ELLERS så hørtes de sitron muffinsene kjempe gode ut!! Sende et par i posten eller?

(Alt skal gå i posten for meg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om syns jeg egentlig at muffins er et merkelig fenomen, og som oftest syns jeg det er veldig tørt. Men nå er ikke jeg så glad i kaker i det hele tatt, jeg da...

Skjønt, dette så jo litt fristende ut:

muffins22806_narrowweb__300x314,0.jpg

Blåbærmuffins er ikke så aller verst, de er litt saftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig muffinsoppskrift. Man bare kutter ut sukkeret (hold igjen en teskje for hevingen sin del) og bytter ut hvetemel med fin sammalt hvete. Rør sammen og hiv oppi det andre stæsjet og rør litt til. I tillegg kan man krydre etter ønske.

Spises som de er eller del i to og ha på litt spicy salsa og en teskje rømme.

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt meg selv til å tro at jeg liker mørke muffins best, men jeg har funnet ut, etter at jeg har bakt en del, at det heller frister med lyse muffins med lys kokesjokolade oppi. Selvfølgelig er de mørke også deilige, men det kan bli litt mye av det gode. Lyse muffins er forresten ikke så gode hvis man ikke har noe oppi dem, da blir det lett litt kjedelig smak synes jeg. Muffinsene må selvfølgelig være store, amerikanske og hjemmebakte, men pakkemuffins er jo ganske godt det og. Det viktigste er at de ikke blir tørre, da er alt ødelagt, men deigete muffins blir ganske kvalmende. Altså må man få de ut av ovnen når de er akkurat passe stekt. Er forresten godt med hvit sjokolade, hakkede nøtter og syltetøy i muffins også. Eller vaniljekrem, det er herlig! Man kan jo ha nesten hva som helst oppi. Det er gøy!

Ja, jeg _har_ bakt masse muffins... :whistle: Hadde en periode forrige sommer hvor jeg bakte det hele tida med forskjellige oppskrifter og ingredienser. Orket selvføgelig ikke spise så mye av det selv, så jeg prakket dem heller på alle som kom på besøk. :P Hadde et mål om å bli veldig god på å bake muffins.

...Og nå tror jeg kanskje jeg har skrevet nok her..... Bla, bla, bla. Unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...