Gå til innhold
Hundesonen.no

Gällivare INT 30.6- 1.7

Inu

Recommended Posts

Skrevet

Etter 2 dager i Gällivare kunne vi reise fornøyde hjem!

Søndagens utstilling ble en litt merkelig opplevelse. Vi var ferdige med å stille ut, hente premier, hadde tatt en runde i slagsteltene før vi var ute av utstillingsområdet igjen klokken 9.15. Vanligvis er vi jo ferdig i ringen på den tiden, men denne utstillingen startet altså klokken 08.00!

Søndag stilte vi akita

BIR og BIR veteran gikk til 9,5 år gamle N Uch Toshiko's Griz-Ke Lille Tigern som ble S Uch

BIM gikk til min N Uch Ak-inu-bas I-ma-ru Eikou no Hoshi, som også fikk med seg et CACIB og S UCH

Eikou startet skikkelig røyting på torsdag, og la igjen en stor haug med hvit ull i Sverige...

Lørdag stilte vi lagotto og med hele 19 påmeldte, var vi ganske spente på resultatet.

Bare 6 hunder fikk CK (3 i hvert kjønn), av dem var 5 norskeid eller norsk oppdrettet!

Vi fikk med oss BIR m Cacib, 3BTK m resCacib, 2BHK m resCacib på "våre" 3 hunder. Hannhundcertet gikk til en norskeid hund.

Alle CK tispene kom fra samme oppdretter, og dommeren uttalte at det var godt å se at iallefall NOEN hadde skjønt hvordan rasen skulle se ut.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...